کد خبر: ۱۸۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 08
باید از فرآیند ارزیابی وسع برای توان مالی افراد در بیمه رایگان استفاده شود؛ آزمون وسع برای برطرف کردن مشکلات طرح تحول سلامت جزو مصوبات مجلس بوده و نیاز است برای شناسایی افراد متمول تحت پوشش بیمه سلامت برگزار شود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم برگزاری آزمون وسع برای متقاضیان بیمه سلامت، گفت: منطقی نیست برخی توان پرداخت ۲۰ هزار تومان حق بیمه را در ماه نداشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی با تاکید بر لزوم برگزاری آزمون وسع برای متقاضیان بیمه رایگان همگانی، گفت: باید از فرآیند ارزیابی وسع برای توان مالی افراد در بیمه رایگان استفاده شود؛ آزمون وسع برای برطرف کردن مشکلات طرح تحول سلامت جزو مصوبات مجلس بوده و نیاز است برای شناسایی افراد متمول تحت پوشش بیمه سلامت(Health insurance) برگزار شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منطقی نیست برخی توان پرداخت 20 هزار تومان حق بیمه را در ماه نداشته باشند، افزود: منابع کشور و در اختیار بیمه سلامت محدود است و باید تنها افراد نیازمند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری درست آزمون وسع منابع بیمه ای را به نحو مطلوبی مدیریت می کند، گفت: 11 میلیون تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که با برگزاری آزمون وسع درصد بالایی از آنها حذف خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه نیازمندان باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند، تصریح کرد: دهک های یک و دو جامعه که از طرف سازمان های حمایتی معرفی شدند تنها باید از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه افراد متمولی تحت پوشش بیمه سلامت هستند در حالی که این افراد تمکن مالی مناسبی از نظر اینکه حتی در بیمارستان های خصوصی نیز بستری شوند را دارند و قابل قبول نیست که این افراد از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: اگر آزمون وسع(Extensive test) برگزار نشود به طور قطع بیمه سلامت با مشکلات زیادی روبرو شده و از سویی حق افراد نیازمند نیز تضییع خواهد شد در حالی که با برگزاری آزمون وسع عدالت اجتماعی ایجاد  خواهد شد.

خالقی یادآور شد: مطالبات پزشکان، داروسازان، بیمارستان ها و پرستاران بیش از یک سال است که پرداخت نشده است و وزارت بهداشت از پس پرداخت آنها بر نمی آید بنابراین با بی توجهی نسبت به برگزاری آزمون وسع وزارت بهداشت(Ministry of Health) متحمل فشارهای زیادی می شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای دهم، رفع همپوشانی بیمه ای را راهکار موثر مدیریت هزینه ها دانست و گفت: همپوشانی بیمه ای هزینه های زیادی را متوجه حوزه سلامت می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: با الکترونیک کردن دفترچه های درمان همپوشانی بیمه ای رفع و  در منابع سلامت حوزه سلامت به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: