کد خبر: ۱۸۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 07
در پی شیوع بی‌سابقه تب لاسا در نیجریه تاکنون دست‌کم ۷۸ تن کشته و ۳۵۳ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.
شفاآنلاین>سلامت>مرکز کنترل امراض نیجریه اعلام کرد: در پی شیوع بی‌سابقه تب لاسا در نیجریه تاکنون دست‌کم ۷۸ تن کشته و ۳۵۳ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، ۷۶۶ تن دیگر نیز مشکوک به ابتلا بوده و ۳۱۲۶ مورد دیگر نیز گزارش شده که تحت بررسی است.

تب لاسا، یک بیماری ویروسی خون‌ریزی دهنده حاد است که در بیشتر مناطق غربی آفریقا به ویژه نیجریه بومی بوده و در سال ۱۹۶۹ کشف شده است. از علائم این بیماری که می‌تواند خفیف یا شدید باشد می‌توان به خونریزی در لثه‌ها، چشم‌ها و بینی اشاره کرد.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، این بیماری به وسیله تماس با غذاها یا وسایلی که توسط موش‌های چند نژادی آلوده شده‌اند یا تماس با مایعات بدن فرد آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

بطور متوسط، تب لاسا در یک درصد از افراد مبتلا مرگبار بوده و این آمار در افراد بیماری که بستری هستند به ۱۵ درصد می‌رسد. بر اساس گزارش مرکز کنترل امراض نیجریه از تاریخ ۴ مارس میزان مرگ و میر در آخرین شیوع بیماری ۲۳.۸ درصد بوده است.

به گزارش سی ان ان،‌ با توجه به شیوع این بیماری در ۱۸ ایالت نیجریه، این مورد شیوع تا کنون در این کشور بی سابقه بوده است.

با توجه به اینکه علائم این بیماری بسیار به علائم مالاریا شباهت دارد، بسیاری از افراد مبتلا به مراکز درمانی مراجعه نکرده و خوددرمانی می‌کنند. به همین علت مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک به مراکز درمانی مراجعه کنند.
برچسب ها: تب لاسا ، نیجریه ، ابتلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: