کد خبر: ۱۸۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 07
د.فعالیت بدنی منظم می‌تواند به تلاش‌های شما برای کاهش وزن کمک کند و حتی می‌تواند باعث بهبود کنترل قند خون شما شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>تمرین بدنی می‌تواند به‌سادگی یک پیاده‌روی باشد که بر اساس نتایج تحقیقات پیاده‌روی منظم می‌تواند به کنترل دیابت نوع 2 کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین:فعالیت بدنی منظم <Regular physical activity>می‌تواند به تلاش‌های شما برای کاهش وزن کمک کند و حتی می‌تواند باعث بهبود کنترل قند خون شما شود.
علاوه بر این،تمرین بدنی توانایی بهبود سطح هموگلوبین A1c را دارد که کنترل قند خون شما را در طول دو تا سه ماه گذشته اندازه می‌گیرد.علاوه بر این،دکتر متیو کورکوران،متخصص غدد درون‌ریز در ایالت نیوجرسی و بنیان‌گذار کمپ آموزشی دیابت در شهر لنکستر ایالت پنسیلوانیا می‌گوید که تمرین منظم می‌تواند به کاهش فشارخون و سطوح کلسترول کمک کنند که این موارد خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.دکتر جیل ویزنبرگر،مربی دیابت رسمی در ایالت ویرجینیا و نویسنده کتاب «کاهش وزن دیابت» اضافه می‌کند که تمرین بدنی می‌تواند به بدن شما کمک کند که انسولین را بهتر استفاده کند.
چطور برنامه تمرینی خود را رها نکنید
دانستن تمام مزیت‌های تمرین به این معنا نیست که ادامه برنامه تمرینی و عدم رها کردن آن برای شما آسان می‌شوند.به‌عبارت‌دیگر،صرف افزایش اطلاعات خود در مورد مزیت‌های تمرین بدنی به این معنا نیست که امکان از دست دادن انگیزه خود برای تمرین بدنی دیگر وجود ندارد.اگر در ادامه دادن و حفظ برنامه تمرینی خود انگیزه لازم را ندارید می‌توانید توصیه‌های زیر را رعایت کنید و تمرین بدنی را یک بخش همیشگی برنامه مدیریت دیابت خودسازید.
برنامه تمرینی را به‌تدریج آغاز کنید. اگر یک خوره تلویزیون هستید و ناگهان دویدن روزانه 8 کیلومتر را آغاز کنید،بدون شک در روز دوم با تاول‌هایی روی پای خود مواجه می‌شوید و دست از تمرین خواهید کشید.در عوض،اگر به فعال بودن عادت ندارید به توصیه انجمن دیابت آمریکا فعالیت بدنی خود را با پیاده‌روی آهسته برای 10 دقیقه در روز آغاز کنید.وقتی‌که سطح توان شما بالا رفت،هر هفته پنج دقیقه به زمان پیاده‌روی خود اضافه کنید تا درنهایت به هدف پیاده‌روی تند 30 دقیقه‌ای برای پنج روز هر هفته دست‌یابید.
فعالیتی را انتخاب کنید که دوست دارید. اگر یک تمرین بدنی برای شما لذت‌بخش باشد و متناسب با توانایی‌های شما باشد به‌احتمال بیشتری آن را ادامه خواهید داد.برای مثال،عدم لذت از پیاده‌روی روی ترید میل باعث می‌شود که پس از مدتی فرد انگیزه خود را برای استفاده از ترید میل از دست دهد. باوجوداین،دکتر ویزنبرگر می‌گوید که اگر از پیاده‌روی تند در فضای آزاد لذت می‌برید تا مادامی‌که با تجهیزات مناسب با هوای مربوطه تمرین کنید انگیزه شما برای انجام این تمرین بدنی به‌آسانی از بین نخواهد رفت.دکتر ویزنبرگر خاطرنشان می‌کند که امتحان کردن فعالیت‌های جدید می‌تواند به شما کمک کند که برنامه تمرینی خود را مهیج و تازه نگه‌دارید.
یک دوست تمرینی پیدا کنید.دکتر راب پوول،استادیار فیزیولوژی تمرینی و مدیر مرکز تمرین دیابت در دانشگاه مارشال ایالت ویرجینیای غربی می‌گوید که داشتن شخصی که با شما تمرین کند می‌تواند باعث سپری شدن سریع‌تر زمان تمرین و انحراف مغز از سختی تمرین شود.دوستی را انتخاب خود که علاقه زیادی به تمرین دارد و می‌تواند در جلسات تمرینی برای شما مفید باشد و شما را به ادامه تمرین بدنی تشویق کند.
به خودتان پاداش دهید.پس‌ازآنکه در تمرین به موفقیت‌های هفتگی یا ماهانه دست‌یافتید به خودتان پاداش دهید و جشن بگیرید.سعی کنید که فقط با غذا جشن نگیرید.به سینما بروید و یک فیلم ببینید،بلیت یک کنسرت را برای خود تهیه کنید و موسیقی جدیدی را برای استفاده در هنگام فعالیت تمرینی دانلود کنید( آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که در طول تمرین بدنی آتی به شما الهام می‌دهند.)
برنامه تمرینی خود را به‌طور رسمی زمان‌بندی کنید.تمرین بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و آن را یکی از الویت هایی روزانه خود بدانید.اگر برنامه تمرینی را در لیست فعالیت‌های روزانه خود بگنجانید فراموشی انجام فعالیت تمرینی برای شما کمتر می‌شود،چون این لیست در طول روز جلوی چشم شما است.
خودتان را برای تمرین بدنی آماده کنید.پیش از آنکه به رخت خواب بروید لباس ورزشی خود را آماده کنید تا صبح از آن‌ها برای انجام فعالیت تمرینی خود استفاده کنید.می‌توانید قبل از خواب شبانه کیف مخصوص باشگاه خود را نیز آماده کنید.دکتر پوول می‌گوید:«اگر صبح بیدار شوید و لباس‌ها یا کیف شما آماده نباشند،امکان اینکه از انجام فعالیت بدنی صرف‌نظر کنید زیاد است.»
قند خون خود را قبل و بعد از فعالیت تمرینی بررسی کنید.چنین چیزی به شما کمک می‌کند که برای بهبود کنترل قند خون چقدر باید تمرین کنید.دکتر ویزنبرگر می‌گوید:«وقتی می‌بینید که بدن شما چطور به انواع مختلف تمرین‌ها و طول و شدت تمرین بدنی شما واکنش نشان می‌دهد،انگیزه شما برای ادامه فعالیت بدنی بیشتر می‌شود.»علاوه بر این،به هنگام تمرین نوشیدنی‌های ورزشی و قرص‌های گلوکز همراه خود داشته باشید تا در صورت کاهش قند خون شما که به هنگام تمرین بدنی ممکن است رخ دهد از آن‌ها استفاده کنید و درنتیجه مانع از احساس لرزش و اضطراب خود شوید.
در پایان باید گفت که اگر یک فرد نتایج چشمگیر تمرین منظم را مشاهده کند،دیگر به‌راحتی انجام تمرین بدنی را رها نمی‌کند و انگیزه او برای مدت‌ها در سطح بالایی باقی می‌ماند.سپید

everydayhealth


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: