کد خبر: ۱۸۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 05
در دو دوره قانونگذاری اشاره شد به اینکه منابع بایدتجمیع شود تا خریدار تامین شود اما عوامل قانون گریزی وجود دارد. انشاالله نظر قانون گذار تامین شود
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت گفت: برای جلوگیری از کسری بودجه بیمه سلامت در سال ۹۷ نیاز به کوچک سازی بسته بیمه است.

به گزارش شفاآنلاین،حسن قاضی زاده هاشمی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت در ابتدا به سهم اندک بانوان در پست ریاست سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: اگر قانون اجرا شود بیمه می تواند اجرا شود.

وی افزود: در دو دوره قانونگذاری اشاره شد به اینکه منابع بایدتجمیع شود تا خریدار تامین شود اما عوامل قانون گریزی وجود دارد. انشاالله نظر قانون گذار تامین شود.

وی ادامه داد: رقم ۷ هزار میلیارد برای سال ۹۷ کسری پیش بینی شد اما یک ریال هم نباید این کسری باشد و این منوط به کوچک شدن بسته بیمه(Insurance) است یا اینکه دولت منابع را تامین کند تا شما متهم به سوء مدیریت نشوید.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تعرفه ها در حوزه بیمه قابل دفاع نیست. بنده همین دیروز با آقای نوبخت صحبت می کردم که وقتی نرخ ارز تفاوت می کند طبیعی است که وسایل و تجهیزات پزشکی که عموماً از خارج وارد می شود با نرخ ارز هم بالا می رود و این مسئله با توجه به عدم تغییر تعرفه ها به خدماتی که به مردم ارائه می شود به شرکت های دارویی و خدماتی آسیب می زند بنابراین اگر امروز دولت تصمیم به تغییر تعرفه ها بگیرد که چاره ای هم جز این نیست باید این را در نظر بگیریم که قانون تاکنون نسبت به آن بی توجه بوده است و این تغییرات در اعتبارات پیش بینی نشده است و ممکن است همین منشأ کسری بودجه باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از مولفه های تقسیم بندی دولت ها به خوب و بد، پرداختن آنها به مسئله رفاه اجتماعی است. ما در چهار دهه گذشته در این موضوع کمتر از سوی دولت ها عمل دیده ایم. وقتی به خاطرات خودم رجوع کردم به طرح شهید رجایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه داشتند، برخورد کردم. اگرچه ما در این سالها نهادهای انقلابی ایجاد کرده ایم از حساب ۱۰۰ امام تا کمیته امداد امام خمینی و دستگاه هایی مانند بهزیستی و یا بیمه های درمانی. اما همچنان در این زمینه مشکلات بسیاری داریم. کاش دولتی بیاید که همه دغدغه اش ساماندهی این حوزه باشد.

هاشمی در ادامه با اشاره به دیدارش با دانش آموزان شین آبادی گفت: تعدادی از دانش آموزان شین آبادی، سالهای پیش به دلیل بی تدبیری ما در آموزش و پرورش سوختند. وقتی پای قصه پرغصه آنها می نشینیم متوجه می شویم که بدیهی ترین خواسته آنها نادیده گرفته شده است که یکی از آنها خدمات درمانی است. در واقع متوجه می شویم که در بحث تأمین اجتماعی علیرغم تلاش ها، ناکارآمد هستیم.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم در تأمین اجتماعی مردم خوب عمل کنیم مهمترین رکنش این است که یک بیمه خوب داشته باشیم و این بیمه بتواند حمایت مالی خوبی از مردم داشته باشد تا درمانده نشوند. این مسئله باعث شرمندگی ما و بخشی از آسیب اجتماعی ماست که در کارنامه ۴۰ ساله ما غیرقابل قبول است.

وزیر بهداشت (Health)خطاب به روسای سازمان بیمه سلامت گفت: در حوزه درمان بیمه ها باید ریسک پذیر باشند و کاش هرچه زودتر بیمه را تخصصی کنیم و از قالب صندوق در بیاییم. به نظر می رسد الان زمان آن است که این کار را شروع کنیم. امیدوارم بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح که در کنار بیمه سلامت، بیشترین بیمه شدگان را دارند همراهی کنند تا کار بیمه ها صرفاً رسیدگی به درمان نباشد و به حوزه های تخصصی درمان ورود جدی کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: