کد خبر: ۱۸۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 05
این کارگروه به عنوان یکی از مهم ترین کارگروه های مربوط به حوزه سلامت در استان می باشد
شفاآنلاین>سلامت> صبح دیروز سیزدهم اسفند ماه 96، چهل و هفتمین جلسه كـارگـروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي استان سمنان به ریاست دكتر ناجي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداری و دبیری دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با حضور دکتر جندقیمعاون بهداشتی دانشگاه و مديران كل سلامت محور استان در سالن مدیریت بحران استانداري تشکیل شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی(medical) و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، ضمن تبریک مجدد انتصاب دکتر ناجی معاون جدید سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، گفت: این کارگروه به عنوان یکی از مهم ترین کارگروه های مربوط به حوزه سلامت در استان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان داشت: در کشور ما مقوله سلامت جزء اولویت های اول دولت می باشد و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، دست اندرکاران حوزه سلامت در سطح استان خدمات مطلوبی به جامعه ارائه نموده اند.

دكتر ناجي معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، بر ضرورت اهتمام دستگاه های اجرایی در دست یابی به اهداف مجمع سلامت استان که تسهیل دستیابی استان به جایگاه مناسب شاخص های سلامت و عدالت در سلامت و افزایش (Increase)آگاهی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندی و مشارکت فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت  می باشد، تاکید نمود.

دكتر ناجي با اشاره به اهمیت مجمع سلامت استان سمنان، بیان داشت: استفاده از نیروها و ظرفیت هایی غیر از نیروها و ظرفیت های دولتی و توجه به موسسات مردم نهاد و برقرای یک پیوند صحیح  و مناسب با مجموعه اداری و مسئول در حوزه های اجرایی لازمه برگزاری مفید و موثر مجمع سلامت استان است.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از حوادث بر لزوم آموزش مستمر و جدی می باشد.

محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جهت حضور فعال کارشناسان این دانشگاه برای آموزش کارکنان و دانش آموزان در مدارس، گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری ارائه نمود.

در ادامه جلسه، دستور کار قرائت و اعضا درخصوص مباحث مطرح شده از جمله تقویت هماهنگی های درون بخشی  و برون سازمانی در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال مشتمل بر طرح موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و شهرستان ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است: در این جلسه ضمن مروری بر وضعیت مصوبات جلسه قبل این کارگروه، پیرامون موضوع نظارت بر اجرای قانون منع فروش غیرقانونی مواد محترقه توسط دست فروشان، آموزش و اطلاع رسانی به گروه نوجوانان و جوانان در سنین مدرسه و اطلاع رسانی عمومی از طریق نصب بنر های آموزشی و استفاده از تلویزیون های شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: