کد خبر: ۱۸۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 04
متاسفم در حوزه پیشگیری نتوانستیم آن طور که باید از دوره دبستان کار کنیم و آموزش لازم را بدهیم تا بتوانیم در کاهش بار بیماری ها و مصدومان حوادث سوختگی موفق باشیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، با اشاره به وضعیت سوختگی در کشور، گفت: همه درد ما این است که بیمه ها در حوزه سوختگی کمترین حمایت را دارند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در هفتمین کنگره کشوری سوختگی در مرکز همایش های رازی، افزود: این کنگره یکی از ارزشمندترین گردهمای هایی است که از جهت انسانی در عالم و ایران وجود دارد و راجع به موضوعی صحبت می شود که غم و غصه و زحمت است و حداقل باید گفت پول ندارد و با انسانیت همراه است.

وی ادامه داد: متاسفم در حوزه پیشگیری نتوانستیم آن طور که باید از دوره دبستان کار کنیم و آموزش لازم را بدهیم تا بتوانیم در کاهش بار بیماری ها و مصدومان حوادث سوختگی موفق باشیم.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: تنها راه در جهت پیشگیری از بروز این قبیل حوادث و سوانح، توجه به نهادهای مردمی و سازمان های مردم نهاد است و تشکر می کنم از دکتر فاطمی و همکارانشان که به رغم بی مهری بعضی ها و وزارت بهداشت(Ministry of Health)، خسته نشدند و مسیری را پیش گرفته اند که قطعا در پیشگیری و درمان اثر گذار است.

وی گفت: نمی خواهم ادعا کنم کار مهمی در کشور طی ۴ سال گذشته انجام شده، اما در مقایسه با قبل از نظر تعداد و امکانات کارهایی انجام شده که کم سابقه است. ولی با آنچه باید انجام شود فاصله زیادی داریم و از مسئولین حوزه درمان وزارت بهداشت می خواهم هر اختیار و اعتباری وجود دارد، در اختیار مرکز تحقیقات سوختگی قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: معتقدم با دادن اختیار و سیاستگذاری و اعتبار و نظارت به مرکز تحقیقات سوختگی می توانیم به همه آرزوهای مان برسیم.

هاشمی افزود: همه درد ما این است که بیمه ها در حوزه سوختگی کمترین حمایت را دارند و امیدواریم در سال آینده این حجم از دلخوری ها و نارضایتی که تحت مدیریت بنده است وجود نداشته باشد و بتوانیم از کمک فکری و همچنین اجرایی شما بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: واقعیت این است اگر وزارت بهداشت بخواهد درست تصمیم بگیرد باید به برنامه شما احترام بگذارد و با هدایت شما این مسیر را دنبال کند و امیدوارم در باقیمانده از عمر دولت دوازدهم این اتفاق بیافتد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: