کد خبر: ۱۸۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 05
دردهای خاص و شدید قفسه سینه و دردهای ناشی از حمله‌های قلبی اصولا دردهایی هستند که در پشت جناق سینه ایجاد می‌شوند. این دسته از دردها در قفسه سینه منتشر شده و به شکل سوزشی، فشارنده و حس سنگینی است.

شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص جراحی قفسه سینه با اشاره به اینکه تنگی نفس همراه با درد سینه، خستگی زودرس، ضعف و بی‌حالی شدید، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری قلبی باشد، گفت: سیگار و استرس عامل اصلی ابتلا به بیش از 50 درصد سکته‌های قلبی و عروقی به شمار می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سعید مرزبان  درباره دردهای خطرناک قفسه سینه <Chest painful pain>اظهار کرد: دردهای خاص و شدید قفسه سینه و دردهای ناشی از حمله‌های قلبی اصولا دردهایی هستند که در پشت جناق سینه ایجاد می‌شوند. این دسته از دردها در قفسه سینه منتشر شده و به شکل سوزشی، فشارنده و حس سنگینی است.

وی با بیان اینکه آنفاکتوس قلبی یا حمله قلبی، آمبولی ریه به معنای لخته شدن خون در عروق و ریه، تنگی نفس به همراه درد در قفسه سینه و جمع شدن هوا بین ریه و قفسه سینه از جمله مشکلات است که باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: بلافاصله پس از شروع دردهای شدید همراه با عرق سرد فرد باید جهت معاینه و بررسی به پزشک حاذق مراجعه کند.


این فوق تخصص جراحی قفسه سینه اضافه کرد: دردهای قفسه سینه گاهی می‌توانند ناشی از گرفتگی عضلات یا استخوان‌ها، دردهای احشای داخل قفسه سینه و تومورهای قفسه سینه باشند، همچنین دردهای قفسه سینه می‌توانند به علت عفونت‌هایی همچون زونا به وجود آیند و دردهای که بر اثر تصادف و تروما نیز به وجود می‌آیند نیز سبب دردهایی در ناحیه قفسه سینه می‌شود.

مرزبان با تاکید بر اینکه سیگار و استرس عامل اصلی در بروز سکته‌های قلبی است، اضافه کرد: استعمال دخانیات و تنش‌های روحی و عصبانیت شدید موجب سخت‌تر شدن کار قلب و افزایش فشار خون شده و فرد را مستعد سکته‌های قلبی و عروقی می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف قرص‌های زیر زبانی و آسپرین در افرادی که دچار سکته قلبی شده‌اند موثر است یا خیر؟ گفت: آسپرین تاثیر چندانی ندارد چراکه باید جذب شود اما  قرص زیرزبانی در افرادی که هنگام درد شدید در ناحیه قفسه سینه دچار عرق سرد، درد، بی‌حالی و ضعف هستند تاثیرگذار است البته همچنان مراجعه سریع به اورژانس باید انجام شود تا فرد مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: