کد خبر: ۱۸۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 04
خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم بیش از 100 مورد دارو را وارد بازار کنیم که این موضوع نشان دهنده تحقیقات دانشمندان و شرکت‌های دانش‌ بنیان است
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش متخصصان ایرانی دارویی برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی وارد بازار شد که امیدواریم طی ماه‌های آینده با تلاش محققان ایرانی شاهد رونمایی از داروهای جدیدتری باشیم.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از داروی ضد هپاتیت «سووداک» اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم بیش از 100 مورد دارو را وارد بازار کنیم که این موضوع نشان دهنده تحقیقات دانشمندان و شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

وی افزود: امروز هم از داروی جدیدی که بسیار اثرگذار است رونمایی می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه داروی «پُلی پیل» می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از بروز بیماری‌های سکته قلبی(heart attack) و مغزی نقش بسزایی داشته باشد، گفت: این دارو را باید تمام افرادی که بالای 40 سال هستند استفاده کنند تا در زمینه سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری به عمل آید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این دارو یک داروی ترکیبی است، گفت: سکته‌های قلبی و مغزی عامل 50 درصد از مرگ و میرهای کشور هستند.

وی ادامه داد: داروی سووداک نیز یکی دیگر از داروهایی است که می‌تواند نقش بسزایی در درمان بیماری هپاتیت C(Hepatitis ) داشته باشد.

وی گفت: برای تولید این دارو 10 سال تلاش صورت گرفته است و اطمینان دارم که تا پایان سال نیز شاهد رونمایی از محصولات جدیدی خواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: این رونمایی‌ها نمایشی نیست و این داروها در بازار حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این داروها مورد تائید جامعه پزشکی قرار گرفته است، گفت: مردم می‌توانند برای پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین درمان بیماری هپاتیت به این داروها اعتماد کنند و همه ما می‌توانیم از داروی پروپیل استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: داروی هپاتیت C هم در بازار موجود است و قیمت آن کمتر از 10 درصد قیمت‌های بین‌المللی است و اثربخشی آن نیز حتی از برخی از داروهای اروپایی نیز بیشتر خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: