کد خبر: ۱۸۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 04
برخی گمان می‌کنند به وجود آمدن لکه‌های سفید بر ناخن به علت کمبود کلسیم است، در صورتی که کلسیم هیچ نقشی در سلامت ناخن‌ها ندارد.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اینکه به وجود آمدن لکه‌های سفید ناخن نشانه کمبود کلسیم نیست، گفت: کندن ضایعات کنار ناخن زمینه ورود میکروب و ایجاد عفونت را فراهم می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ندا ادیبی درباره علت به وجود آمدن لکه‌های سفید روی ناخن <White spots on the nail>اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند به وجود آمدن لکه‌های سفید بر ناخن به علت کمبود کلسیم است، در صورتی که کلسیم هیچ نقشی در سلامت ناخن‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه تنها کمبود منیزیم می‌تواند موجب افزایش آسیب‌پذیری ناخن در برابر ضربه شود، افزود: در برخی از افراد ناخن‌ها به علت حساسیت حتی با ضربه‌های کوچک در کار روزانه همچون کار با لپ‌تاب و موبایل دچار آسیب می‌شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز لکه‌های سفید بر ناخن‌ها به افراد توصیه می‌شود صفحه ناخن را چرب نگه دارند تا شکنندگی آن کاهش یابد البته این لکه‌ها با رشد ناخن از بین می‌روند بنابراین نمی‌توان آن را به عنوان مشکل تلقی کرد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست،اما افراد باید توجه کنند اگر خطوط سفید بر ناخن‌ها افزایش یافت و به سایر ناخن‌ها سرایت کرد باید به پزشک مراجعه کرد.

ادیبی با اشاره به اینکه کمبود منیزیم می‌تواند سبب افزایش آسیب پذیری ناخن در برابر ضربه و ایجاد خطوط سفید شود، خاطرنشان کرد: گاهی بروز بیماری‌های کلیوی، کبدی و قلبی سبب سفید شدن کل صفحه ناخن می‌شود که ضرورت دارد افراد هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و آزمایش قرار گیرند.

وی در خصوص علت ریش ریش شدن پوست کنار ناخن‌ها نیز عنوان کرد: تماس زیاد و مکرر با آب و مواد شوینده، زدن لاک ناخن به طور مکرر و استفاده از استون، فقرآهن و روی سبب پوسته پوسته شدن کنار ناخن‌ها می‌شود و استفاده از مواد شوینده استاندارد، استفاده از دستکش حین کار، گرفتن گوشه ناخن با ناخن‌گیر و مصرف کرم‌های مرطوب کننده در کاهش ریش ریش شدن پوست موثر است.

ادیبی خاطرنشان کرد: افراد باید از کندن ضایعات کنار ناخن خودداری کنند چرا که همراه آن قسمتی از بافت زنده پوست هم کنده می‌شود و زمینه ورود میکروب و ایجاد عفونت را فراهم می‌کند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: