کد خبر: ۱۸۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 03
سامانه 190 وزارت بهداشت شنوای صدای مردم و هر گونه شکایت و انتقاد از مسائل مرتبط با بهداشت و درمان است و گر چه بیشترین شکایات مردم تاکنون به خاطر دریافت تعرفه های پزشکی زیاد بوده است اما فعالیت این سامانه به برخورد با تعرفه های پزشکی اضافه منحصر نمی شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه 190 شنوای صدای مردم و شکایات همه ایرانیان از نظام سلامت است و بیشترین شکایات مردم به این سامانه دریافت تعرفه های بالای پزشکی از مردم است.

به گزارش شفاآنلاین،علیرضا عسکری افزود: سامانه 190 وزارت بهداشت شنوای صدای مردم و هر گونه شکایت و انتقاد از مسائل مرتبط با بهداشت و درمان است و گر چه بیشترین شکایات مردم تاکنون به خاطر دریافت تعرفه های پزشکی زیاد بوده است اما فعالیت این سامانه به برخورد با تعرفه های پزشکی اضافه منحصر نمی شود.

وی گفت: ممکن است مردم در مراجعه به بیمارستان یا اورژانس بیمارستان یا در یک مطب احساس کنند که رسیدگی و توجه کافی به آنها نمی شود و خدمات مورد نیازشان به آنها ارائه نمی شود یا کسی صدای آنها را نمی شود، در این صورت سامانه 190 گوش شنوای مردم است و می تواند به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی-درمانی کمک کند.

مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت افزود: در دوره جدید فعالیت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، فصل جدیدی از فعالیت سامانه 190 شروع شده است، ستاد کشوری این سامانه تشکیل شده و ستادهای استانی آن نیز در حال شکل گیری است و فرآیند رسیدگی به شکایات مردم به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می شود.

عسکری گفت: در واقع سامانه 190 وزارت بهداشت مرجعی است برای شنیدن صدای مردم، ممکن است مثلا مردم در مراجعه به یک بیمارستان خصوصی برای بستری یا مراجعه به یک مطب احساس کنند که بیش از حد، از آنها پول گرفته شده است، قطعا در صورت تماس با سامانه 190 به مشکل آنها رسیدگی می شود.

وی افزود: اگر مردم هنگام پذیرش در بیمارستان پول زیادی به عنوان ودیعه از آنها گرفته شود و این پول اضافه به آنان برگردانده نشود یا اگر بیماری در بیمارستان برای دریافت پول، به گروگان گرفته شود، با جدیت با آن مرکز متخلف برخورد می شود. نگهداشتن بیمار به خاطر پول خط قرمز وزارت بهداشت است چنین مواردی نداریم و به هیچ وجه تحمل نمی شود.

عسکری گفت: پس از تماس مردم با سامانه 190، دیگر نیازی به پیگیری اداری آنان نیست و سامانه 190 بدون درگیر کردن مردم با سیستم بروکراتیک اداری فرایند رسیدگی را با همکاری سازمانهای دیگری مانند نظام پزشکی و تعزیرات تا آخر دنبال می کند و نتیجه را به مردم اعلام خواهد کرد.
برچسب ها: پزشکی ، بهداشت ، درمان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
با سلام
ا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰درمانگاه م واقع در سعادت اباد مراجعه نمودم برای فوق تخصص مبلغ ۹۳۶۰۰ تومان دریافت نموده است در حالی که طبق تعرفه قید شده در اطلاعات سایت رقمی کمتر از این مبلغ بوده و رئیس این درمانگاه با برخوردی نه چندان مناسب بر این مورد تاکید مینمودند !
با شماره ۱۹۰ تماس گرفتم متاسفانه کاربر محترم رقم تعرفه را ۱۰۱ هزارتومان اعلام نمودند گویا با این افزایش ارقام نجومی مردم باید به سال‌های بسیار دور برگردند ودر خیابان بمیرند ! واقعا جای تاسف دارد !
مهران ملکی
|
United Kingdom
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
درمورخه 1400/3/8 دخترم به مطب زیبایی واقع در اندرزگو تقاطع بلوار کاوه شمال ......خانم دکتر س خمراجعه که بدلیل اینکه دخترم فارسی خوب متوجه نمیشود مبلغ
32/500/000. تومان برای تزریق ڑل لب از کارت من که دراختیار دخترم بوده برداشت کردند رسید خواستم با توضیحات اما گفتند رسید نمیدهیم الان یکماه است که به سامانه 190 شکایت کردم وچندیار تماس گرفتم متاسفانه جواب سربالا میدهند ومیگویندچندماه طول میکشد خواستم فقط تعرفه اینکارا توسط نامه به من بدهند کاری که در گذشته ظرف نیم ساعت انجام میشد و مشکل حل میشد اما امتناع کردند جای تاسف داره واقعا »
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: