کد خبر: ۱۸۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 01
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: ۷۵ درصد مدیریت نظام سلامت کشور خارج از حوزه مدیریتی وزارت بهداشت است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: ۷۵ درصد مدیریت نظام سلامت کشور خارج از حوزه مدیریتی وزارت بهداشت است.

به گزارش شفاآنلاین، سید محمدهادی ایازی در اولین مجمع سلامت آذربایجان غربی که صبح امروز با حضور جمعی از مدیران استانی در محل سالن اجتماعات بانک صادرات استان برگزار شد با اشاره به اینکه ۷۵ درصد موضوعات مرتبط با نظام سلامت کشور خارج از حوزه مدیریتی وزارت بهداشت اداره می شود، خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی استان که در حوزه سلامت ورود دارند باید در قالب مجمع سلامت به ارائه گزارش هایی از سیمای نظام سلامت و تغذیه استان بپردازند تا مشکلات این حوزه شناسایی، معرفی و رفع شوند.

ایازی با بیان اینکه اگر کل بودجه کشور نیز صرف احداث بیمارستان و مراکز درمانی شود همچنان نمی‌توان پاسخگوی نیازهای این حوزه بود، بر لزوم پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری‌ها برای کاهش مشکلات حوزه سلامت تاکید و تصریح کرد: این امر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه ها و نهادهای دخیل در نظام سلامت کشور در راستای شناسایی و معرفی معضلات و فرهنگ سازی عمومی است.  

وی با بیان اینکه سلامت محدود به سلامت جسمی نمی‌شود خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی، سازمان های مردم نهاد و متخصصان باید با هم افزایی و همکاری لازم نسبت به تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مردم  اهتمام کامل داشته باشند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت توجه به سلامت جامعه در سیاست‌های دستگاه‌ها را امری لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: کارکرد مجمع سلامت، اجتماعی کردن سلامت و تامین سلامت جامعه از طریق همکاری بین بخشی، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و حمایت طلبی از آن ها و مشارکت مردم است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳.۴ درصد از ایرانیان نشانه‌هایی از اختلالات روانی دارند، این موضوع را امری نگران کننده توصیف کرد و افزود: باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش به موضوع سلامت روانی و اجتماعی مردم بپردازیم.

ایازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸.۲ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: این رقم با توجه به نرخ رشد جمعیت کشور در سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد می‌رسد و باید برای جلوگیری از بروز آسیب‌ها به فکر ایجاد زیرساخت‌ها و کانون‌های سلامت باشیم.

وی، ایجاد کانون‌های سلامت در سطح محلات را امری ضروری عنوان کرد و افزود: همه مردم باید آگاهانه، داوطلبانه و مسئولانه به عضویت این کانون‌ها درآیند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، اجتماعی کردن سلامت و دیجیتال شدن فرآیندهای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت برشمرد و افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۶، ۱۰درصد فعالیت‌های دولتی به مردم واگذار و  زمینه لازم برای انتقال مسئولیت‌های قابل واگذاری به کانون‌های محلات فراهم شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: