کد خبر: ۱۸۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 01
برخی از عادات و رفتارهای نادرست در کنار استفاده از مواد غذایی ناسالم باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای سلامت دندان‌ها می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>برخی از عادات و رفتارهای نادرست در کنار استفاده از مواد غذایی ناسالم باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای سلامت دندان‌ها می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،دروغ‌هایی که به دندان‌پزشک می‌گویید و او متوجه می‌شود. دروغ اول : نه اصلا درد ندارم! چطور مشخص می‌شود: درد کشیدن یا درد نکشیدن شما در حین انجام دادن کارهای دندان‌پزشکی کاملا از چشمان‌تان نمایان می‌شود. وقتی کسی در حین این کارها احساس درد می‌کند، ناخودآگاه چشمانش را جمع می‌کند یا حتی آن‌ها را می‌بندد. بدن نیز در چنین شرایطی کاملا در حالت دفاعی قرار می‌گیرد. بنابراین، وقتی که زبان و پاهای شما به علت درد کشیدن و ترسیدن کاملا سفت می‌شوند، دندان‌پزشک سریعا این حالت را تشخیص می‌دهد.

باید چه‌کار کنیم: اگر کاری که دندان‌پزشک برای دندان شما انجام می‌دهد با درد و آسیب همراه است، سریعا این مساله را به او بگویید. انتقال دادن این مساله، خصوصا در مواقعی که دردتان شدید می‌شود، کاملا ضروری است. در این حالت، دندان‌پزشک می‌تواند از بی‌حسی موضعی برای تسکین دردتان کمک بگیرد. اگر هم باید بیش از یک جلسه به دندان‌پزشک مراجعه کنید، حتما از او بخواهید که داروهای ضددرد لازم را در صورت لزوم برای شما تجویز کند.

دروغ دوم: من اصلا نوشابه مصرف نمی‌کنم!
چطور مشخص می‌شود: اسید موجود در نوشابه‌ها می‌تواند لایه محافظتی مینای دندان را که فضای بیرونی دندان‌ها را می‌پوشاند، از بین ببرد. این از بین رفتن نیز براساس الگوی خاصی شکل می‌گیرد که دندان‌پزشکان کاملا به آن آشنا هستند. همچنین، انواع مرکبات و نوشیدنی‌هایی مانند لیموناد نیز می‌توانند آسیبی شبیه به مصرف نوشابه روی دندان‌ها ایجاد کنند.

باید چه‌کار کنیم: اگر سلامتی دندان‌ها برای‌تان مهم است، از نوشابه‌ها استفاده نکنید، چون مصرف این نوشیدنی‌ها در نهایت با بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها مرتبط می‌شود. در مورد آب‌میوه‌های اسیدی و شیرین نیز بهتر است که مصرف آن‌ها را به حداقل ممکن برسانید. به ‌علاوه، ایده خوبی است که پس از مصرف این نوشیدنی یا مواد غذایی، حتما دهان‌تان را با آب بشویید. این کار به جدا کردن ترکیبات قندی و اسیدی از روی دندان‌ها کمک می‌کند.

دروغ سوم: من اصلا سیگار نمی‌کشم!
چطور مشخص می‌شود: تنباکو، یکی از بدترین ترکیبات برای دندان‌ها است که سریعا روی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. از آن‌جایی که رنگ لکه‌های ناشی از سیگار روی دندان‌ها می‌توانند در میان افراد مختلف کاملا متفاوت باشند، دندان‌پزشک می‌تواند از بوی لباس شما یا بررسی انگشتان دست به سیگار کشیدن‌تان پی ببرد.

باید چه‌کار کنیم: ترک سیگار، بهترین کار برای سلامت عمومی و سلامت دندان‌های‌تان است. سیگار کشیدن نه‌تنها شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد، بلکه شانس ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان دهان و سرطان گلو را هم بیشتر می‌کند. تنباکوهای بدون دود نیز اصلا مشکل را حل نمی‌کنند، چون طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، استفاده از این محصولات می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان و حتی از دست دادن دندان شود.
دروغ چهارم: من همیشه از نخ‌دندان استفاده می‌کنم! چطور مشخص می‌شود: مسواک زدن، پلاک‌های روی دندان‌ها را جدا می‌کند، اما فقط استفاده از نخ‌دندان است که می‌تواند برای جدا کردن پلاک‌های زیر لثه‌ها موثر باشد. بنابراین، اگر به بیماری‌های لثه مبتلا شوید، یعنی همیشه و به‌طور منظم از نخ‌دندان استفاده نمی‌کنید یا حداقل این کار را به‌ درستی انجام نمی‌دهید.

باید چه‌کار کنیم: حداقل یک بار در روز از نخ‌دندان استفاده کنید. انجمن دندان‌پزشکی آمریکا توصیه می‌کند که افراد حتما بین دندان‌های خودشان را با کمک نخ‌دندان تمیز کنند.

دروغ پنجم : من دندان‌قروچه نمی‌کنم!چطور مشخص می‌شود: دندان‌ها به‌واسطه دندان‌قروچه صدمه می‌بینند و ساییده می‌شوند که این حالت از چشمان دندان‌پزشک دور نمی‌ماند. به‌علاوه، سردرد و درد عضلانی در ناحیه فک نیز از دیگر نشانه‌های دندان‌قروچه شبانه است. البته شاید شما در این مورد اصلا به دندان‌پزشک دروغ نگویید، چون بسیاری از افراد مبتلا به دندان‌قروچه شبانه اصلا از این مساله آگاه نیستند.

باید چه‌کار کنیم: شما باید از محافظ دهان و دندان برای محافظت از دندان‌ها و مینای دندان‌ها استفاده کنید. صحبت کردن با دندان‌پزشک برای مقابله با این مشکل واقعا ضروری است.
برچسب ها: سلامت ، دندان ، ناسالم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: