کد خبر: ۱۸۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 01
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ایستاده کار کردن برای ساعت‌های طولانی می‌تواند سبب افزایش خستگی، کمر درد و کاهش توان ذهنی افراد شد.
شفاآنلاین>سلامت>برخی افراد برای جلوگیری از چاق شدن ایستاده کار می‌کنند اما ایستادن بیش از حد نیز می‌تواند عارضه‌های جانبی ذهنی و جسمی را متوجه افراد کند.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ایستاده کار کردن برای ساعت‌های طولانی می‌تواند سبب افزایش خستگی، کمر درد و کاهش توان ذهنی افراد شد.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند افراد پس از یک ساعت ایستاده کار کردن دچار کاهش عملکرد قوای ذهنی، بروز تورم در رگ‌های عضله‌های پا و کمر درد می‌شوند.

در سال‌های اخیر و پس از مطرح شدن آسیب نشستن برای ساعت‌های طولانی پشت میز، دانشمندان نظریه استفاده از میز‌های ایستاده برای کارکنان و حتی انجام ورزش تردمیل در زمان کار را مطرح کردند و انواع وسایل به این منظور به بازار آمد، اما بسیاری از آن‌ها کارایی واقعی را ندارد و سبب افت کیفیت کار و سلامت می‌شوند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت تعادل را در کار در نظر بگیرند و به اندازه کافی بایستند و نشسته کار کنند تا سالم بمانند.

نتیجه این مطالعه در مجله Ergonomics منتشر شده است و حاصل تحقیقات دانشمندان استرالیایی است.

افراد زمانی که می‌نشینند از تمرکز و توان ذهنی بالاتری برخوردار می‌شوند و ایستادن برای مدت زمان طولانی به دلیل صرف انرژی بالا سبب کاهش توان ذهنی می‌شوند.
برچسب ها: سلامت ، محققان ، کمردرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: