کد خبر: ۱۸۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 02
محققان آلاباما معتقدند که صرفا تجویز دارو و جراحی برای دردهای مزمن کافی نیستند، چراکه مشکل این بیماران را برطرف نمی‌کنند.

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>بنابه گفته محققان دانشگاه آلاباما در ایالات متحده، صحبت درمانی در تخفیف دردهای مزمن بسیار موثر است. این محققان در بررسی‌های خود متوجه شدند روان درمانی افراد و آموزش مدیریت درد و رفتاردرمانی شناختی در تسکین درد به مراتب موثرتر از مراقبت های معمول مانند مصرف مسکن‌های قوی و دیگر داروهاست که گاهی اوقات این بیماران را به مصرف مخدرهای تسکین دهنده وابسته می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صحبت درمانی روش جدیدی برای مدیریت درد در اختیار بیماران قرار می‌دهد. محققان آلاباما معتقدند که صرفا تجویز دارو و جراحی برای دردهای مزمن کافی نیستند، چراکه مشکل این بیماران را برطرف نمی‌کنند. آنها با بررسی ۲۹۰ بیمار داوطلب و آموزش مدیریت درد و ارائه رفتاردرمانی شناختی به آنها به مدت ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه که هفته‌ای یکبار، برگزار می‌شد، متوجه تسکین بسیار قابل توجهی در درد بیماران و همچنین بهبود عملکرد فیزیکی‌شان شدند.

آستانه درد بیمارانی که در کلاس‌های صحبت درمانی شرکت کرده بودند، ۱.۵ امتیاز بهتر شده بود. این مقدار از نظر بالینی بسیار قابل توجه است.

بنابه گفته محققان، به دلیل اینکه مشکلات جسمی، روحی هم هستند، صحبت درمانی می‌تواند موثر باشد. درد معمولا دربرگیرنده احساسات و افکار است و مغز تمام آن موارد را پردازش می‌کند. بنابراین با یادگیری مدیریت درد و انجام رفتاردرمانی شناختی، می‌توان به بیماران حقایق مربوط به وضعیت‌شان را کاملا یاد داد تا بدین ترتیب بتوانند دردهای خود را به خوبی مدیریت کنند.

این اولین تحقیق در زمینه اثربخشی صحبت درمانی نیست. سال ۲۰۱۰ نیز محققان دانشگاه وارویک انگلستان، دریافتند که با استفاده از رفتاردرمانی شناختی، می‌توان دردهای مزمن کمر را بهبود داد و در تحقیقی در سال ۲۰۱۱، صحبت درمانی تلفنی توانست به تسکین دردهای مزمن عضلانی-اسکلتی کمک کند.

بیش از ۱۱۵ آمریکایی مبتلا به دردهای مزمن، روزانه بر اثر مصرف بیش از حد مسکن های قوی، جان خود را از دست می‌دهند و روش‌های جدید مدیریت درد می‌تواند به بسیاری از بیماران مبتلا به دردهای مزمن کمک کند.دیلی میل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: