کد خبر: ۱۸۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
دکتر زهرا عبداللهی در همایش بهبود تغذیه در جامعه کارکنان، گفت: کارکنان، قشر فعال کشور هستند و از طرفی بیشترین میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هم در این گروه است.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه اصلاح الگوی غذایی در کارکنان در درجه اول نیازمند فرهنگسازی است، گفت: گذراندن دوره اجباری تغذیه برای کارکنان الزامی است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر زهرا عبداللهی در همایش بهبود تغذیه در جامعه کارکنان، گفت: کارکنان، قشر فعال کشور هستند و از طرفی بیشترین میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هم در این گروه است.

وی با تاکید براینکه الگوی غذایی مردم تغییر کرده است، گفت: گذار اپیدمیولوژیک تغذیه در کشور اتفاق افتاده است و مردم در الگوی غذایی خود ریسک فاکتورهایی مانند نمک و چربی را بیشتر مصرف کرده و مواد غذایی پیشگیری کننده از بیماری‌ها همچون سبزی و حبوبات را کمتر مورد استفاده قرار می دهند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زندگی کارکنان هم دستخوش تغییرات الگوی غذایی شده است، خاطرنشان کرد: برای اصلاح این موضوع باید چند راهکار درپیش گرفت که در درجه اول، آموزش و فرهنگسازی تغدیه‌ای برای جامعه کارکنان است؛ چراکه اگر آموزش وجود نداشته باشد و در ابتدا به سراغ آشپزخانه ها برویم و خواهان غذای کم نمک و کم چرب برای کارکنان باشیم، راه به جایی نمی‌برد، زیرا با اعتراض آنها مبنی بر بی مزه بودن و خشک بودن غذا مواجه می شویم.

عبداللهی با بیان اینکه گذراندن دوره اجباری تغذیه برای کارکنان الزامی است و باید این دوره برای آنها درنظر گرفته شود، تصریح کرد: در تمام دستگاه های اجرایی باید حداقل اطلاعاتی درمورد تغذیه مناسب به کارکنان داده شود و آشپزخانه‌هایشان نیز تسهیلات و تجهیزات لازم برای طبخ غذا با روش مناسب را داشته باشند.

وی گفت: برای اینکه وضعیت الگوی غذایی مردم اصلاح شود، صنعت و استانداردهای محصولات غذایی هم سهیم هستند؛ صنعت غذایی باید تشویق شود تا محصولات کم چرب تولید کند و نمک و قند محصولات را کاهش دهد که این اقدام با همکاری صنایع غذایی کشور و پیگیری سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد در حال انجام است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: