کد خبر: ۱۸۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
فعالیت داروخانه‌های جمعیت از قدمتی طولانی برخوردار است، به‌طوری‌که نخستین داروخانه در سال 1328 در شهر قزوین و سپس در سال 1335 نیز سازمان تدارکات دارویی جمعیت (سازمان تدارکات پزشکی فعلی) با هدف پشتیبانی از مراکز درمانی جمعیت افتتاح شد
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به ا‌ینکه داروخانه‌های هلال احمر وظیفه پشتیبانی دارویی و تجهیزاتی تیم‌های درمان اضطراری را دارد، گفت: کنترل داروخانه‌های هلال‌احمر آنلاین می‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین، حسن صفاریه با بیان اینکه پس از سالیان متمادی هنوز هم فعالیت جمعیت هلال احمر(Red Crescent) در بین مردم به واسطه داروخانه‌ها شناخته می‌شود، اظهار کرد: فعالیت داروخانه‌های جمعیت از قدمتی طولانی برخوردار است، به‌طوری‌که نخستین داروخانه در سال 1328 در شهر قزوین و سپس در سال 1335 نیز سازمان تدارکات دارویی جمعیت (سازمان تدارکات پزشکی فعلی) با هدف پشتیبانی از مراکز درمانی جمعیت افتتاح شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با تأکید بر اینکه داروخانه‌های این جمعیت به عنوان پیشانی سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: داروخانه‌ها جمعیت فقط مامور به ارائه دارو نیستند؛ بلکه وظایف دیگری نیز دارند که مهمترین آنها پشتیبانی از نیازهای دارویی و تجهیزاتی تیم‌های درمان اضطراری است.

صفاریه با بیان اینکه 36 داروخانه جمعیت هلال احمر به عنوان یک نقطه امن در نظام توزیع دارویی در کشور محسوب می‌شوند، تاکید کرد: از مهترین وظایف داروخانه‌ها پشتیبانی از تیم‌های درمان اضطراری است و با توجه به اینکه تکامل و پیشرفت‌های بزرگی در سیستم درمان اضطراری(Emergency treatment) کشور ایجاد شده است، قطعاً باید یک سیستم دارویی مطمئن برای حمایت از این فعالیت‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه داروخانه‌های هلال احمر در زمان جنگ تحمیلی نیز وظایف بسیار مهمی داشتند و خدمات بسیار ارزنده ای ارایه کرده اند، افزود: جمعیت هلال احمر 95 سال پیش در روز ولادت حضرت علی (ع) توسط آقای دکتر امیراعلم افتتاح شد که این نشان دهنده عمق علاقه و ارادت موسسان هلال احمر به ائمه اطهار است؛ بنابراین ما پاسدار ارزش‌هایی هستیم که با توجه به سابقه ارزشمندمان باید در حفظ آنها کوشا باشیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی(Rehabilitation) هلال احمر در ارتباط با نظارت مستمر حوزه ستادی بر عملکرد داروخانه‌های موجود در سطح کشور، گفت: اگر قرار است که خدمتی به مردم ارائه دهیم، باید خالصانه و بدون تخلف باشد تا خدشه‌ای به جایگاه والای جمعیت در بین مردم وارد نکند و تمام تلاش خود را در راستای ارتقای آن انجام دهیم.

صفاریه افزود: با توجه به گذر جمعیت از جایگاهی سنتی به جایگاهی تکنیکی، پیشرفت‌های بسیاری در حوزه درمان اضطراری مانند امضای سندی برای حضور جمعیت هلال احمر در لیست جمعیت‌های ملی دارای تیم BHCU بین المللی و همچنین شناخته شدن جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از 10 کشور برتر ارائه خدمات بشر دوستانه در جهان؛ توجه به حفظ سلامتی پشتیبان این تیم‌ها بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه از مهر ماه سال جاری گزارش عملکرد 3 ماهه و 6 ماهه داروخانه‌ها به عنوان یک استراتژی کوتاه مدت، برای نظارت بیشتر و ساماندهی سیستم دارویی جمعیت به گزارش‌های ماهیانه تبدیل شده است، عنوان کرد: در استراتژی میان مدت نرم افزار متمرکزی در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی راه اندازی خواهد شد که روند تهیه گزارش‌های ماهیانه را تسهیل می‌دهد و همچنین در استراتژی بلند مدت نیز نرم افزارهای یکسانی را با قبلیت کنترل آنلاین در تمام داروخانه‌ها اجرا خواهد شد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر با تاکید بر اینکه همه این اقدامات به منظور مدیریت بهتر منابع ما و جلوگیری از بروز خسارات انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همکاری بیشتر تمامی مدیران داروخانه‌های جمعیت با ستاد، ارسال به موقع گزارش‌ها، اجرای دقیق دستور العمل‌ها و رعایت آیین نامه‌ها؛ دستیابی به این هدف را برای ما تسهیل خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: