کد خبر: ۱۸۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
استرس واژه‌ای که است که در این زمانه بسیار می‌شنویم. وقتی پزشکان دلیلی برای برخی از دردهایمان پیدا نمی‌کنند آن را به استرس و سیستم عصبی بدن ربط می‌دهند.
شفاآنلاین>سلامت>استرس عارضه‌ای است که نه‌تنها روان، بلکه جسم انسان را تخریب می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،استرس واژه‌ای که است که در این زمانه بسیار می‌شنویم. وقتی پزشکان دلیلی برای برخی از دردهایمان پیدا نمی‌کنند آن را به استرس و سیستم عصبی بدن ربط می‌دهند.

از بیماری‌های پوستی گرفته تا سرماخوردگی‌های مکرر، مشکلات دهان و دندان، اضافه‌وزن، خستگی دایمی، بی‌حوصلگی، حواس‌پرتی و افسردگی. البته این ادعاها چندان هم بی‌ربط نیستند. نگرانی‌ها و ترس‌های همیشگی باعث می‌شوند تا سیستم عمومی بدن دچار اختلال شود.

ناراحتی‌های ناشی از اضطراب، روی بخش‌های مختلفی همچون سلول‌ها، استخوان‌ها و پوست تأثیرات مجزا دارند. استرس دایمی حتی باعث بروز پیری زودرس نیز می‌شود. گفته می‌شود، افرادی که برای سال‌های طولانی تحت تأثیر استرس قرار دارند، اصولاً حواس‌پرت هستند و تمرکز کافی روی کارهای خود ندارند.

با این تفاسیر باید گفت، استرس نوعی بیماری است که علاوه بر روح، به جسم انسان نیز آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند. هورمون استرس، کورتیزول نام دارد که افزایش ترشح آن جسم و روح را به‌طور همزمان تخریب می‌کند. بر اساس تحقیقاتی که چند سال پیش در آمریکا صورت گرفت، مشخص شد اشخاصی که کورتیزول بالایی دارند، پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند.

اما چرا استرس این‌همه نشانه و عوارض منفی از خود بر جای می‌گذارد؟ شاید یکی از دلایلش این باشد که در حال حاضر، مردم سعی می‌کنند تنش‌ها و هیجانات منفی خود را بروز ندهند و در نتیجه در وجودشان تلنبارشده و نتایج مصیبت‌باری به دنبال خواهد داشت.

به همین دلیل، بسیار مهم است بدانید استرس مداوم تا چه اندازه می‌تواند سلامت جسم و روح شما را به خطر بیندازد.

برچسب ها: سلامت ، استرس ، پزشکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: