کد خبر: ۱۸۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
یادگیری زبان دوم می تواند سن ابتلا به زوال عقل را به تاخیر اندازد بنابراین توجه به این موضوع می تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>دکترای تخصصی روانشناسی با اشاره به اینکه یادگیری زبان دوم در کاهش سن ابتلا به زوال عقل مؤثر است، گفت: همچنین این مسأله توانایی های شناختی فرد را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، ناهید حاجی سلیمانی در ارتباط با یادگیری زبان انگلیسی اظهارداشت: یادگیری زبان دوم می تواند سن ابتلا به زوال عقل(Dementia) را به تاخیر اندازد بنابراین توجه به این موضوع می تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد.

وی گفت: محققان به این نتیجه رسیده اند که یادگیری زبان دوم، توانایی های شناختی فرد را افزایش می‌دهد و به همین علت از کاهش توانایی های شناختی مربوط به افزایش سن تا حدودی جلوگیری کند.

دکترای روانشناسی(Psychology) و آموزش کودکان استثنایی ادامه داد: دون در نظر گرفتن سن شروع یادگیری زبان دوم، دوزبانگی منافع خود را دارد و حتی دو زبانه های دیر هنگام از منافع آن بهره مند می شوند.

حاجی سلیمانی بیان داشت: دو زبانگی یکی از عوامل محیطی است که در کنار عواملی چون تحصیلات، وضعیت شغلی، و اشتغال ذهنی و فعالیت جسمی می تواند شروع نشانه های بیماری دمانس یا زوال عقل را به تعویق اندازد.

حاجی سلیمانی گفت: برای آزمودن این نظریه، محققان گزارش‌های پزشکی بیماران دو زبانه و یک زبانه ای را که به انواعی از دمانس مبتلا بودند بررسی کردند و متوجه شدند، حتی در بیمارانی که در فاکتورهای دیگر مشابه بودند.

وی اضافه کرد: شروع علائم بیماری در افراد دو زبانه 3 تا 4 سال دیرتر مشاهده شده‌اند بنابراین دو زبانگی نه تنها در افزایش هوش کودکان بلکه در پیش‌گیری از بروز علائم بیماری های مربوط به سن نیز مؤثر است.

موضوع دوران حساس یادگیری زبان باید در ارتباط با حوزه های مختلف زبانی در نظر گرفته شود، زیرا یادگیری زبان فرایندی پیچیده است که مستلزم توانایی شنیداری، گفتاری و رسیدن به رشد لازم مناطق مختلف مغزی کودک است. با توجه به اینکه هر کدام از این مناطق در سن خاصی به این رشد می‌رسند، پس نمی توان برای یادگیری زبان دوم، سن دقیق و حساسی مشخص کرد. زبان گفتاری کودک تا حدود 5 سالگی کامل می شود. البته سن تکامل در کودکان مختلف، متفاوت است. بنابراین یادگیری زبان دوم در مواردی که زبان مادری کودک کامل نشده، جایز نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: