کد خبر: ۱۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
محمد حاجی آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه معاونان آموزشی، بین الملل و تحقیقات و فناوری دانشگاه پس از عزیمت به فرانسه از مراکز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی پاریس بازدید و تفاهمنامه های همکاری با این مراکز امضا کردند
شفا آنلاین>سلامت>تفا‌هم نامه مشترک بین دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و «رنه دکارت» فرانسه منعقد شد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حاجی آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه معاونان آموزشی، بین الملل و تحقیقات و فناوری دانشگاه پس از عزیمت به فرانسه از مراکز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی پاریس بازدید و تفاهمنامه های همکاری با این مراکز امضا کردند.

در نخستین گام از این این بازدیدها که با همکاری اتاق همکاری های علمی-پزشکی ایران و فرانسه صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی با دانشگاه رنه دکارت پاریس در زمینه انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی، برنامه های آموزشی مشترک، جابجایی اعضای هیأت علمی و جابجایی دانشجو تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 آقاجانی رئیس دانشگاه در جلسه ای که با حضور رئیس دانشگاه رنه دکارت تشکیل شد، ابتدا اطلاعات جامعی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان‌های تابعه و دانشکده های تحت پوشش را به همتای فرانسوی خود ارائه کرد و در ادامه توانمندی های پژوهشی دانشگاه، تبادلات علمی در حیطه مسائل آموزشی و همچنین موضوع مأموریت ها و فعالیت های اتاق همکاری های علمی پزشکی دانشگاهی ایران و فرانسه توسط معاونان دانشگاه ارائه شد.

گفتنی است؛دانشگاه رنه دکارت با 33 هزار و 500 دانشجو در همکاری با مجموعه بیمارستانی پاریس (آسیستانس پوبلیک) مهمترین سیستم دانشگاهی-بیمارستانی فرانسه محسوب می شود.

توافق اولیه بر اجرای پروژه دیپلم مشترک اورژانس ایران و فرانسه
پروژه دیپلم مشترک اورژانس(Emergency) بین دو دانشگاه رنه دکارت و علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد و دو طرف ضمن معرفی کوریکولوم های آموزشی رشته تخصصی اورژانس نسبت به برگزاری دوره مشترک ایران و فرانسه جهت تربیت نیروهای متخصص رشته اورژانس به توافق اولیه رسیدند.

مسئولین دانشگاه همچنین از مرکز آموزشی مهارتی بالینی ilumens بازدید کردند. این مرکز با سرمایه گذاری بالغ بر 5 میلیون یورو احداث شده و با آموزش 7 هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشکی از قبیل قلب، گوارش، ارولوژی، زنان و زایمان و... به صورت سیمولاتور به عنوان یکی از مراکز جامع آموزشی پیشرفته در دنیا با استفاده از تکنولوژی سیمولاتور شناخته می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: