کد خبر: ۱۸۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
وارد خانه که می‌شوی اگرچه زمستان است اما برگ‌های سبز گیاهان چهره زیبایی به خانه داده است. همسایگان آپارتمان خود را گلخانه ای می نامند که در زمستان هم بهار است
شفاآنلاین>سلامت> منیژه یکتا نسب همسر شهید معظم سید علی اعتصامی  به پرورش و نگهداری گل و گیاه علاقه بسیاری دارد. همین علاقه هم باعث شده خانه‌اش را به گلخانه‌ای زیبا تبدیل کند. خانه‌اش در خیابان پنجم نیرو هوایی  قرار دارد، خانه‌ای قدیمی با تن‌پوشی از انواع گیاهان.

به گزارش شفاآنلاین،  وارد خانه که می‌شوی اگرچه زمستان است اما برگ‌های سبز گیاهان چهره زیبایی به خانه داده است. همسایگان آپارتمان خود را گلخانه ای می نامند که در زمستان هم بهار است .

چینش انواع گلدان‌ها با‌گونه‌های مختلف گیاهان در کنار دیوار راهروها،  از مهارت صاحبخانه در پرورش گیاهان سخن می گوید. همه دیوارهای آپارتمان 4 طبقه‌ را گلدان‌ پوشانده است. صدها گلدان از‌گونه‌های مختلف را در راهرو ها، حیاط و پشت‌بام و بالکن خانه‌اش نگهداری می‌کند. طرف مسیر طبقات خانه به شکل زیبایی پوشیده از گلدان‌های سرسبز هستند . سال‌ها تلاش خستگی ناپذیر در عرصه نگهداری از گل و گیاه بهانه‌ای شد تا به دیدارش برویم و حرف‌هایش را درباره گیاهانش بشنویم.


چهره اش خندان است ، اما تنی رنجور که از فراقی دور سخن می گوید، فراقی که 30 سال پیش با دفاع همسرش از دین و خاک کشورش با او عجین شد و هم اکنون تمامی وجود او آکنده از عشقی است که در آن سالیان دور پر کشید و به آسمان ها رفت و او ماند با 5 فرزند به یادگاراز شهیدش،  که تمام هستی خود را دراین سال ها نثارآنها کرد.

او می گوید همنشینی با گل (Flower)و گیاه دلم را جوان نگه می دارد چراکه ظرافت و زیبایی گل ها، حس حضور شهیدش و خاطرات او را برای همیشه در محوطه خانه ای که در اوایل ازدواج باهم خریداری کردند، برایش جاودانه کرده است.

ساکن خوش‌ذوق این خانه با اشاره به این موضوع می‌گوید: « متولد استان گیلان هستم و به یاد دارم از همان کودکی در آبیاری و نگهداری از گیاهان به پدرم کمک می‌کردم، به همین دلیل به خوبی با گیاهان و درختان آشنا هستم. نحوه کاشت گیاهان را هم همان زمان از دوران کودکی آموختم.» نزدیک به 30 سال است که در این خانه ساکن است. وقتی این خانه را خریدند مانند خانه‌های آن دوران خانه‌ای ساده بود. زندگی در شهر، آن هم برای فردی که عمری را در باغ سر کرده سخت بود. به کمک همسرش تصمیم گرفتند با کاشت و نگهداری از گیاه در حیاط کوچک خانه و راهرو ها و کاشت سبزی و صیفی در بالا پشت بام خانه، فضای سبز را به داخل خانه‌اش بیاورد.

او می‌گوید: «علاقه‌ام به پرورش و نگهداری گل وگیاه باعث شد خانه را به فضای سبز تبدیل کنم. به خوبی گیاهان را می‌شناسم و به گل ها علاقه وافری دارم ،  انواع گیاهان آپارتمانی و کاکتوس ها را پرورش می دهم و آنها را تکثیر می کنم. او می گوید ، سبزی و صیفی مصرفی ام را در پشت بام خانه پرورش می دهم و سبزی های مورد نیاز خود و  فرزندانم را از این طریق تهیه می نمایم تا آنها نیز از مزایای ارگانیک و سالم بودن محصولات بهره مند گردند.


خانم یکتا نسب تعریف می کند که من عاشق گل و گیاهم و واقعاً نمی تونم جایی به مدت  زمان طولانی دوام بیارم که حداقل یک شاخه گل در آن نباشد. معمولاً وقتی خیلی خوشحالم و یا خیلی اندوهناک، میرم سر وقت گلدانهایم و خاکشون رو جابجا می کنم و کود میدم و تمیزشون می کنم و خلاصه زمانی رو با آنها خلوت می کنم و گپ و گفتگویی می کنیم. او گیاهان را دختر خود می دانست و با این لحن آنها را نوازش می کند.

اکنون او سال هاست به یاد شهیدش در این خانه قدیمی زندگی می کند و دل کندن از این خانه که با عطر یاد و خاطرات همسرش آمیخته است برایش غیر ممکن می باشد.














برچسب ها: بهار ، شهید ، گیاهان ، گل ، همنشینی ، ابیاری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: