کد خبر: ۱۸۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
زنها نسبت به مردها رنگها و شکل‌ها را تقریبا 20 درصد متفاوت‌ می‌بینند.
شفا آنلاین>اجتماعی>در این مطلب با ما همراه باشید تا باورهای جالبی را در مورد خانمها که معلوم شده حقیقت دارند برای‌تان بگوییم.

به گزارش شفا آنلاین:تمام این کتاب‌هایی که در مورد فهم و شناخت زنها <Understanding women>نوشته شده فقط در مورد حقیقت‌های بیولوژیکی و اجتماعی ِ این جنس لطیف است! مثلا: چرا زنها 2 تا 10 سال بیشتر از مردها عمر می‌کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا باورهای جالبی را در مورد خانمها که معلوم شده حقیقت دارند برای‌تان بگوییم.


زنها رنگهای بیشتری را می‌بینند

آقایان! آیا تا به حال شده که با همسرتان در مورد پرده‌های سفیدی که او اصرار دارد بگوید کرِم یا پوست تخم مرغی هستند بحث کنید؟ خوب است بدانید علتش این است که زنها نسبت به مردها رنگها و شکل‌ها را تقریبا 20 درصد متفاوت‌ می‌بینند.

بدن زنها مقاومت کمتری نسبت به الکل دارد

باور کنید یا نه، حتی باید بگوییم الکل برای زنها خطرناک است، زیرا آنها بیشتر در معرض بیماری‌های کبدی مانند هپاتیت هستند و احتمال اینکه در اثر سیروز کبدی بمیرند بیشتر است. ضمنا زنها نسبت به مردها بیشتر در معرض آسیب مغزی ناشی از الکل، مانند از دست دادن عملکرد مغز و کاهش سایز مغز هستند.

زنانی که قدرت باروری بیشتری دارند جذاب‌ترند

مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که یک زن هر چه با قدرت باروری بیشتری به نظر برسد، جذاب‌تر است. برای همین زنانی که زایمان می‌کنند، اندامی زنانه‌تر پیدا می‌کنند یا زنانی که قرص پیشگیری از بارداری مصرف نمی‌کنند در نظر مردها بسیار جذاب‌ترند. مردها از بوی بدن یک زن و نحوه‌ی حرف زدن او و صدایش، قدرت باروری او را می‌فهمند!



زنها در طول عمر خود 2 کیلو رژلب می‌خورند

تخمین زده شده که زنها در طول عمر خود همراه غذا حدودا 2 کیلو رژلب می‌خورند، که چیزی معادل 533.76 عدد رژلب می‌شود! البته برای بعضی از خانمها این عدد خیلی زیاد است (یا خیلی زیاد نیست!)، پس چرا به طور متوسط 2 کیلوگرم تخمین زده شده؟ چون فرهنگ‌ها و کشورها متفاوت هستند.

زنها از ریسک کردن متنفرند

شاید متوجه شده باشید که زنها نسبت به مردها تمایلی به ریسک کردن ندارند یا در این کار چندان موفق نیستند؛ این یک واقعیت است که پشتوانه‌ی علمی دارد. قشر کمربندی قدامی مغز که مسئول سنجش گزینه‌ها هنگام تصمیم گیری است، در زنها نسبت به مردها بزرگتر است. عده‌ا‌ی عقیده دارند این شیوه‌ی تکاملی است که زنها را محافظه کارتر از مردها ساخته تا قبیله و خانواده‌ی خود را نجات دهند و به فکر جمع آوری غذا باشند و چارچوب زندگی را حفظ کنند.

می‌توانند همسرشان را چاق کنند

عجیب است که خیلی از مردها وقتی ازدواج می‌کنند، چاق‌تر می‌شوند و این می‌تواند کار همسرشان باشد! زنها بعد از ازدواج در حالت «مراقبت کردن» قرار می‌گیرند و این باعث می‌شود همسرشان را بیش از حد تغذیه کنند (با توجه به تمایل‌شان به داشتن یک نیروی دفاعی قدرتمند برای خودشان!). ضمنا زنها به طور ناخودآگاه قصدشان این است که همسرشان را در نگاه سایر زنها کمتر جذاب جلوه دهند!

شیک پوشی را به راحت بودن ترجیح می‌دهند

البته این تمایل و کنجکاوی نسبت به مُد، توضیح علمی ندارد، بلکه بیشتر توجیه اجتماعی و فرهنگی دارد. جامعه‌ و رسانه‌ها قرنهاست که زنها را تحت فشار قرار می‌دهند که خودشان را با استانداردهای خاصی جور کنند، حالا چه در مورد صورت و اندام و چه در مورد لباس و نحوه‌ی پوشش. این اتفاق‌ها باعث می‌شود بیشتر زنها مُد و استایل و ... را به راحتی ترجیح بدهند.

زنها حس بویایی قوی‌تری دارند

درست مثل توانایی بیشتر در تشخیص رنگها، زنها نسبت به مردها بویایی قوی‌تری دارند. انسان اولیه به حس قوی بویایی زن نیاز داشت تا به مردش کمک کند غذاهای درست‌تری را برای خانواده انتخاب کند.


سلول‌های مغز زنها فشرده‌ترند

به طور میانگین، مغز یک زن 9 درصد کوچک‌تر از مغز یک مرد است. اما این تفاوت سایز، تاثیری بر توانایی‌های ادراکی او ندارد زیرا شمارش سلول‌های مغزی در هر دو جنس برابرند، فقط در مغز زنها این سلول‌ها فشرده‌تر قرار گرفته‌اند.

زنها قهرمانان ناشناخته‌ی اختراعاتند

مری اندرسون در سال 1903، برف پاک کُن اتومبیل را اختراع کرد. پوشک بچه یکبار مصرف، دستمال کاغذی، شیشه‌های ضد انعکاس، سطل آشغال پدال دار، ماشین ظرفشویی و بسیاری از اختراعات دیگر توسط زنها انجام شده است.

زنها بخاطر مردها کفش پاشنه بلند می‌پوشند

در قرن شانزدهم، کفش پاشنه بلند وارد مُد زنانه شد تا از مردهایی تقلید کنند که به علامت مردانگی و اعتبارشان کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشیدند!

زنها بهتر چهره‌ها را می‌خوانند

زنها از همان شروع زندگی خود به خوبی می‌توانند چهره‌ها، ژست‌ها و تُن صداها را بخوانند، که همین توانایی باعث می‌شود خوش صحبت‌تر و مدیران بهتری باشند. حتی در میان گروهی از افراد، تمام تعاملات اجتماعی معمولا توسط یک زن آلفا مدیریت می‌شود تا توسط یک مرد آلفا.



زنها بیشتر از مردها عمر می‌کنند

گاهی تافوت طول عمر بین مردها و زنها می‌تواند به یک دهه هم برسد، اما به طور میانگین در تمام دنیا این تفاوت دست کم 2 تا 3 سال است. البته این تنها شامل حال انسان نمی‌شود. اورانگوتان‌ها و شامپانزه‌های ماده نیز بیشتر از نرها عمر می‌کنند.

حالا با وجود تمام چیزهایی که در مورد این جنس لطیف می‌دانیم، باز هم رازهای برملا نشده‌ی بسیار زیادی وجود دارد!برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: