کد خبر: ۱۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 25
یک دارو که می‌تواند آنفلوآنزا را در عرض 24 ساعت به سرعت از بین ببرد، به تازگی توسط مقامات ژاپن تایید شده است.
شفاآنلاین>سلامت>یک دارو موسوم به "زوفلوزا" که می‌تواند ویروس آنفلوآنزا را در یک روز از بین ببرد، در ژاپن تایید شده است.

به گزارش شفاآنلاین، یک دارو که می‌تواند آنفلوآنزا را در عرض 24 ساعت به سرعت از بین ببرد، به تازگی توسط مقامات ژاپن تایید شده است.

در ایالات متحده آمریکا اما همچنان یک دارو با نام تجاری "تامی‌فلو" به عنوان داروی برتر ضد ویروسی شناخته می‌شود.

با وجود اینکه در فصلی هستیم که مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا به وقوع می‌پیوند، ممکن است کمی طول بکشد تا این داروی ژاپنی بتواند در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها استفاده شود.

در برخی کشورها از جمله آمریکا، بیماری آنفلوآنزا در زمستان امسال بسیار شدید بوده و مقامات هر کاری که می‌توانستند انجام می‌دهند تا از موارد بیشتر و مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا جلوگیری کنند.

در حالی که شرکت‌های دارویی هنوز در حال تلاش برای یافتن راه‌های جدید برای مبارزه با آنفلوآنزا هستند، ژاپن به تازگی یک داروی تجربی را تایید کرده است که گویا می‌تواند ویروس‌های آنفلوآنزا را تنها در 24 ساعت از بین ببرد.

ظاهرا آزمایش نهایی روی بیماران ژاپنی و آمریکایی مبتلا به آنفلوآنزا نشان داده است که این دارو موسوم "زوفلوزا"(Xofluza) می‌تواند ویروس را در مدت میانگین 24 ساعت بکشد.

در مقایسه، داروی انتخابی در ایالات متحده آمریکا موسوم به "تامی‌فلو" برای حصول نتایج شبیه، سه برابر بیشتر زمان نیاز دارد.

علاوه بر این، "زوفلوزا" تنها نیاز به یک دوز واحد بدون در نظر گرفتن سن دارد، در حالیکه "تامی‌فلو" باید دو بار در روز برای حداقل 5 روز و احتمالا بیشتر برای موارد شدید، مصرف شود.

مشکلی که با ویروس آنفلوآنزا وجود دارد این است که به سلول‌های انسان حمله می‌کند و عملا آنها را می‌رباید و به مواد ویروسی تبدیل می‌کند.

داروهای کنونی در بازار به سلول‌ها این امکان را می‌دهند که خود را از وجود ویروس پاک کنند و پس از آن مانع از آلوده شدن سلول‌های دیگر شوند.

اما چیزی که باعث می‌شود "زوفلوزا" منحصر به فرد شود و آن را کاملا از سایر داروهای موجود در بازار متمایز می‌کند، روشی است که با آن ویروس آنفلوآنزا را درمان می‌کند.

این دارو به جای جلوگیری از ربوده شدن سلول‌ها برای آلوده کردن سلول‌های دیگر، با مسدود کردن آنزیم فلزی که ویروس‌ها برای از آلوده کردن سلول‌ها استفاده می‌کنند، از استخدام سلول‌ها توسط ویروس جلوگیری می‌کند.

این دارو بر روی دانش پیشین در مورد ویروس اچ‌.آی‌.وی ساخته شده است و دارویی است که در کشتن ویروس‌ها راحت‌تر و سریع‌تر عمل می‌کند و تحمل‌پذیری بهتری نسبت به "تامی‌فلو" دارد.

تاکنون هیچ عارضه جانبی احتمالی از "زوفلوزا" مشخص نشده است.

قرار است "زوفلوزا" در ژاپن از ماه مارس به قفسه‌های داروخانه‌ها برسد، اما نمی‌توان انتظار داشت که این دارو به زودی در کشورهای دیگر توزیع شود.

انتظار می‌رود که تولیدکننده ژاپنی "زوفلوزا" و تولیدکننده آمریکایی "تامی‌فلو" به توافق برسند، اما این کار حداقل تا سال 2019 زمان می‌برد.
برچسب ها: آنفلوانزا ، ویروس ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: