کد خبر: ۱۸۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 26
پیاده‌روی در مسیرهای شیب‌دار باعث افزایش فشار به قلب افراد می‌شود و اگر کسی قلبی نارسا یا بیماری‌های ریوی داشته باشد این پیاده‌روی می‌تواند مخرب باشد.

شفا آنلاین.سلامت>یک متخصص طب ورزشی گفت: پیاده‌روی یکی از ورزش‌هایی است که برای همه افراد توصیه می‌شود اما زمان، مکان و شرایط فرد در اثرگذاری این ورزش بسیار موثر است یعنی پیاده‌روی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر شاهین صالحی با بیان این مطلب افزود: پیاده‌روی در مسیرهای شیب‌دار باعث افزایش فشار به قلب افراد می‌شود و اگر کسی قلبی نارسا یا بیماری‌های ریوی <pulmonary diseases>داشته باشد این پیاده‌روی می‌تواند مخرب باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای پیاده‌روی دسته بندی خاصی انجام داد، اضافه کرد: افراد ظرفیت تنفسی و وضعیت فردی متفاوتی دارند حتی کسانی که دچار بیماری‌های قلبی عروقی یا تنفسی هستند هم ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنند بنابراین نمی‌توان برای همه گروه‌ها زمان خاص یا وضعیت خاصی برای پیاده‌روی تعریف کرد، افراد خودشان باید با توجه به وضعیت جسمانی و آمادگی بدنی‌شان اقدام به پیاده‌روی کنند.

صالحی تصریح کرد: اینکه افراد چقدر برای انجام پیاده‌روی آمادگی دارند باید از طریق تست‌های پزشکی مورد بررسی قرار بگیرد.

این متخصص پزشکی ورزشی تمرینات ورزشکاران با دستگاه تردمیل را نوع دیگری از پیاده‌روی دانست و افزود: کسانی که ورزش می‌کنند معمولا سالم هستند که یا به صورت آماتور کار می‌کنند که سن پایینی دارند و خطری آنها را تهدید نمی‌کند یا کسانی‌اند که مربی دارند و از اصول پیروی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مورد مهم استفاده افراد سن بالا با بیماری‌های زمینه‌ای و ریزفاکتورهای بیماری است که می‌تواند آسیب جدی‌ای به آنها وارد کند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: