کد خبر: ۱۸۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 25
تبهکارانی که با استفاده از خودروهای سرقتی دست به سرقت‌های خشن در سطح شهر تهران می‌زدند، از سوی کارآگاهان دستگیر شدند. آن‌ها با شیوه تصادف ساختگی سرقت و زورگیری می‌كردند.
شفا آنلاین>اجتماعی>تبهکارانی که با استفاده از خودروهای سرقتی دست به سرقت‌های خشن در سطح شهر تهران می‌زدند، از سوی کارآگاهان دستگیر شدند. آن‌ها با شیوه تصادف ساختگی سرقت و زورگیری می‌كردند.

به گزارش شفا آنلاین:چندی پیش سرقت خودروی زن جوانی به کلانتری 104 عباس آباد اعلام شد. با سر رسیدن ماموران کلانتری به محل اعلام شده، این زن که همچنان هراسان و وحشت‌زده بود به ماموران گفت: چند دقیقه پیش با ماشین رنو مگان در حال رانندگی بودم که ماشین سمند سفید رنگی از پشت به ماشین من زد.

پیاده شدم تا ببینم چه اتفاقی برای ماشینم افتاده که سرنشین سمند به من نزدیکش و در یک لحظه پشت فرمان نشست و ماشینم را دزدید. راننده سمند هم پایش را روی پدال گاز گذاشت و تنها کاری که از دستم بر آمد این بود که شماره‌ پلاکش را بردارم.

با ادعای این زن پرونده‌ای تحت عنوان سرقت با اجرای تصادف ساختگی تشکیل شد و با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با توجه به تنها سرنخ در این پرونده که همان شماره پلاک سمند بود، کارآگاهان در نخستین گام از تحقیقات شماره پلاک سمند را تحت ردیابی قرار دادند و دریافتند این خودرو چندی پیش در شهرستان رامسر به سرقت رفته‌است. با احضار مالک این خودور وی در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: همراه خانواده‌ام برای تفریح به تله کابین رامسر رفته‌بودیم. ماشین را بیرون پارک کرده بودم و پس از گذشت حدود سه ساعت وقتی برگشتم با تعجب دیدم ماشینم سرجایش نیست. متاسفانه پارکینگ هم مجهز به دوربین نبود تا چهره‌های‌شان ثبت شود.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت خودروی مگان، در بررسی جرایم ارتکابی توسط سرنشینان سمند مشخص شد که آن‌ها در جدیدترین سرقت‌شان از زن جوانی در پوشش مسافرکش دزدی مسلحانه کرده‌اند.

این زن پس از دعوت به پایگاه به کارآگاهان گفت: در بلوار میرداماد منتظر ماشین بودم که سمند سفیدرنگی جلوی پایم توقف کرد. راننده قبول کرد مرا به نشانی موردنظرم برساند. وقتی سوار شدم چند دقیقه بعد مردی که صندلی جلو نشسته بود و من تصورم می‌کردم او هم مسافر است با نشان دادن چاقو، تلفن همراه، انگشتر طلا و 400 هزار تومان پول را همراه با عابر بانکم که نزدیک به 13 میلیون پول در آن بود با رمزش گرفت و با خواهش و تمنا حاضر شد مرا در میدان آرژانتین پیاده کنند.

با توجه به احتمال وقوع سرقت‌های مسلحانه دیگری از سوی راننده وسرنشین سمند سرقتی، پرونده برای بررسی تخصصی‌تر در اختیار تیمی از اداره یکم پلیس آگاهی که در خصوص پرونده‌های مبارزه با جرایم مسلحانه فعالیت دارند، قرار گرفت.در ادامه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مردان تبهکار این بار با استفاده از همان سمند سفید رنگ و با استفاده از کلت کمری خودروی سانتافه‌ای را به سرقت برده‌اند. شاکی پرونده پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همراه خواهرم به درمانگاه رفته بودیم. پس از انجام اقدامات درمانی خواهرم از درمانگاه خارج شدیم تا به خانه برگردیم. وقتی می‌خواستیم سوار ماشین شویم، ناگهان جوان 25 ساله‌ای سوار صندلی عقب ماشین شد و اسلحه را به سمت خواهرم گرفت و گفت«پیاده شوید». بعد از کمی مقاومت، این جوان گفت «حرکت کن» سه يا چهارکوچه جلوتر گفت که توقف کنم و بعد من و خواهرم را مجبور کرد از ماشین پیاده شویم.

زمان سرقت ماشین متوجه شدم سارق همدست دیگری دارد که درست پشت سرمان و با خودروی سمند سفید رنگ به دنبال ما آمده است. پس از سرقت خودروي سانتافه، خودروي سمند نیز از محل فرار کرد که موفق به برداشتن شماره پلاک آن شدم. با مشاهده واحد گشت کلانتری 150 تهرانسر موضوع را به پلیس اطلاع دادیم. پس از گذشت چند ساعت، از کلانتری با ما تماس گرفتند و گفتندکه خودرو به صورت رها شده در منطقه ستارخان کشف شده است اما دزدان اقدام به سرقت محتویات داخل ماشین شامل کیف دستی‌ام و 400 هزار تومان پول، مدارک شناسایی، گوشی تلفن همراه و ... کرده بودند.

همزمان با رسیدگی به پرونده وقوع سرقت‌های مسلحانه توسط این دو تبهکار، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چندین سرقت خودرو از رانندگان زن و به شیوه ایجاد تصادف صوری در سطح شهر تهران با خودروی مگان مشکی انجام شده است.یکی از شاكيان پس از حضور در اداره یکم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت دو شب در اتوبان شهید حقانی با ماشینم در حال حرکت بودم که ناگهان خودروی مگان مشکی رنگ با دو سرنشین جوان با من تصادف کرد. به محض توقف برای بررسی میزان خسارت، یکی از آن‌ها سوار صندلی عقب خودروي ماشین بنده شد و با تهدید چاقو و اسلحه کمری اقدام به سرقت تلفن همراه، پول و انگشترهای طلایم كرد.

این شخص پس از انجام سرقت، به سرعت از ماشین خارج شد و به همراه همدست خود و با خودروي مگان از محل متواری شدند. یکی دیگر از شاكيان زن که سارقان قصد سرقت خودروي پرادوی وی را داشتند اما موفق به سرقت نشده بودند، در اظهاراتش به کارآگاهان بيان کرد: ساعت 9 شب در بزرگراه مدرس مسیر شمال به جنوب، پس از خروجی پارک‌وی در حال تردد بودم که ناگهان خودروي مگان با دو سرنشین جوان از پشت به ماشین من زد. پس از توقف برای بررسی میزان خسارت به محض پیاده شدن دو سرنشین مگان پیاده متوجه شدم که آن‌ها اسلحه و چاقو در اختیار دارند که بلافاصله سويیچ ماشین را برداشته و با پای پیاده اقدام به فرار کردم و همزمان سويیچ ماشین را نیز به داخل تاریکی انداختم. سارقان که موفق به سرقت ماشین نشده بودند، کیف و تلفن همراهم را برداشتند و فرار کردند.

در ادامه شناسایی شاكيان و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت‌های به عنف و تهدید با سلاح قرار گرفته بودند، کارآگاهان پایگاه سوم موفق به شناسایی مالباخته‌ای شدند که سارقان علاوه بر سرقت خودروي سواری اسپورتیج وی، او را به شدت و با ضربات متعدد چاقو از ناحیه ران پا مجروح کرده بودند.

با توجه به ادامه اقدامات درمانی روی شاکی پرونده در بیمارستان و عدم امکان حضور وی در پایگاه پلیس آگاهی، کارآگاهان به بیمارستان محل مداوای مالباخته رفته و تحقیقات از او را در بیمارستان انجام دادند. وي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 10 شب بزرگراه شهید حقانی – نرسیده به خروجی کتابخانه ملی در حال تردد بودم که ناگهان خودروي مگان مشکی از قسمت آیینه سمت راننده با خودروي من تصادف کرد. به‌واسطه سطحی بودن تصادف، قصد داشتم محل را ترک کنم اما دو سرنشین از سه سرنشین خودروي مگان پس از پیاده شدن از ماشین به سرعت سوار ماشین من شده و همزمان، یکی از آن‌ها با چاقو چندین ضربه شدید به پایم زد. آن‌ها هنگام حرکت مرا به بیرون از ماشین پرتاب کرده و پس از آن از محل متواری شدند.

بازداشت تبهکاران خشن

با شناسایی محدوده تردد سارقان در شهرستان شهریار، کارآگاهان با تشکیل چندین تیم نامحسوس به این شهرستان اعزام و در چندین روز کار شبانه روزی سرانجام موفق به شناسایی خودرو ي سمند سفید رنگ دزدی در یکی از کوچه های فرعی منطقه شادآباد شدند .

با شناسایی خودروي سمند دزدی، خودروی مذکور تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام دو جوان حدود 25 و 30 ساله در زمان سوار شدن در آن دستگیر شدند. با دستگیری این دو جوان به نام های سعید 33 ساله و علی 26 ساله، در بازرسی اولیه از آن‌ها یک قبضه سلاح کمری کشف شد .

بلافاصله پس از دستگیری این دو متهم، بازرسی از مخفیگاه آن‌ها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در بازرسی از مخفیگاه سعید و علی که دارای نسبت خانوادگی با یکدیگر نیز هستند، مدارک شناسایی و اموال تعدادی از مالباختگان کشف شد.

سعید و علی در همان تحقیقات اولیه گفتند که دو نفری اقدام به سرقت سمند سفید رنگ از شهرستان رامسر و همچنین سرقت مسلحانه خودرو ي مگان مشکی کرده‌اند. در ادامه سومین عضو گروه به‌نام حامد نیز از سوی همدستانش معرفی و وی نیز در مخفیگاهش در منطقه شادآباد شناسایی و دستگیر شد.

بنابراین گزارش با انجام تحقیقات و شناسایی مالباختگان دیگر و همچنین اعترافات دزدان تبهکار، پرونده پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای بررسی نهایی در اختیار دادگاه قرار گرفت.قانون پلاس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: