کد خبر: ۱۸۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 24
مراسم سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، دکتر منصور غلامی وزیر علوم و سفرای برخی از کشورها صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از معرفی و تقدیر 15 طرح داخلی و خارجی با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر فرج‌الله مهنازاده روز شنبه، 5 اسفندماه در مراسم سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی دانشمندان و نوآوران در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود،‌ افزود: این جشنواره با بیش از سه دهه حیات افتخارآمیز خود، 982 طرح برگزیده بنیادی،‌ کاربردی،‌ توسعه‌ای و اختراع(Invented) و نوآوری برجسته را به جامعه علمی کشور معرفی کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن 280 پژوهشگر و دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج را در جمع برگزیدگان خود پذیرا شده است.

مهنازاده طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانیان مقیم خارج، انتخاب طرح موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه را از بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی خوارزمی نام برد و ادامه داد: فراخوان پذیرش طرح‌ها در این دوره از جشنواره از فروردین ماه تا شهریور اعلام شد و با پایان یافتن ثبت نام متقاضیان، اقدام به ارزیابی طرح‌ها از طریق گروه‌های هجده ‌گانه این جشنواره شد.

مهنازاده خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره 377 طرح داخلی و 133 طرح خارجی از 49 کشور جهان برای حضور در این رقابت ارسال شد.

وی با بیان اینکه پس از داوری اولیه 30 طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیات داوران جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: هیات داوران پس از بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه‌بندی آثار ارسال شده تعداد 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی را به عنوان برگزیدگان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کرده‌اند.

به گفته وی، طرح‌های ارسالی در محورهای پژوهش‌های بنیادی،‌ کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در گروه‌های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک،‌ فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد متالورژی و انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست(environment)، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این دوره از جشنواره 15 طرح داخلی و خارجی با حضور رئیس جمهور تقدیر شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: