کد خبر: ۱۸۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 25
این خوراک علاوه بر داشتن کالری پایین و کربوهیدرات محدود، می‌تواند به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن کمک کند، باعث پیشگیری از افزایش فشار خون شود، نقش موثری در حفظ سلامت قلب ایفا کند و برای بیماران مبتلا به دیابت هم مفید باشد.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>افرادی که رژیم لاغری دارند یا آنان که به فکر سلامتی خود هستند و می‌خواهند غذاهای سرشار از ویتامین و کم‌چرب و کم‌کالری را در برنامه غذایی خودشان داشته باشند، همیشه با معضل «چی بپزم» مواجه می‌شوند. یکی از غذاهای ساده و جذابی که این افراد می‌توانند در رژیم هفتگی خود بگنجانند، خوراک ماهی و سبزیجات است.

به گزارش شفا آنلاین:این خوراک علاوه بر داشتن کالری پایین و کربوهیدرات محدود، می‌تواند به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن کمک کند، باعث پیشگیری از افزایش فشار خون شود، نقش موثری در حفظ سلامت قلب ایفا کند و برای بیماران مبتلا به دیابت هم مفید باشد.
خوراک ماهی و سبزیجات، غذای جذابی برای کودکان هم به‌حساب می‌آید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

    فیله ماهی بدون تیغ حدود ۶۰۰ گرم
    نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
    فلفل سیاه تازه سابیده‌شده یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
    فیله گوجه‌فرنگی متوسط و بدون تخمه ۶ عدد
    ساقه کرفس ۲ عدد
    پیاز قرمز خردشده و کوچک یک عدد
    زیتون سبز بدون هسته یک لیوان
    زیتون سیاه بدون هسته یک‌چهارم لیوان
    سیر خردشده یک حبه
    پودر فلفل قرمز یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
    سیب‌زمینی ورقه‌شده ۱.۵ لیوان
    جعفری خردشده یک‌چهارم لیوان

طرز تهیه خوراک ماهی و سبزیجات

طرز تهیه:

1. برای تهیه این خوراک، ابتدا فیله‌های ماهی را روی حوله جاذب آب قرار دهید و دو طرف فیله‌ها را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. قرار دادن فیله‌ها روی حوله یا دستمال جاذب آب، به این دلیل توصیه می‌شود که بافت ماهی‌ها به دلیل آب انداختن بیش از اندازه هنگام پخت، خراب نشود.

2. زمانی که فیله‌ها درحال طعم‌دار شدن هستند، فیله‌های گوجه‌فرنگی، ساقه کرفس خردشده، پیاز، زیتون‌ها، روغن زیتون، سیر خردشده و پودر فلفل قرمز را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی سیب‌زمینی‌های ورقه‌شده بریزید.

3. تابه نچسبی را کمی گرم کنید و ظرف سبزیجات را به ترتیبی که سیب‌زمینی‌ها کف تابه و سایر مواد روی آن‌ها قرار بگیرند، داخل تابه بریزید. در تابه را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید و حرارت را به متوسط رو به پایین برسانید، تا سیب‌زمینی‌ها کمی نرم شوند و گوجه‌ها هم بپزند. حالا در تابه را باز کنید و ماهی‌ها را روی سایر مواد قرار دهید. دوباره در تابه را ببندید، حرارت را به مقدار کمی افزایش بدهید و ۱۲ دقیقه دیگر به مواد داخل تابه فرصت پخته شدن بدهید.

4. اگر حس کردید که ماهی‌ها زمان بیشتری برای پختن نیاز دارند، کمی به زمان پخت خود اضافه کنید. فقط حواس‌تان باشد که در طول مدت پختن این خوراک، ماهی‌ها را پشت‌ورو نکنید تا بافت آن‌ها از هم نپاشد.

5. بعد از پختن ماهی‌ها و سایر سبزیجات، آن‌ها را در ۴ ظرف جداگانه سِرو کنید و قبل از آوردن آن‌ها سر میز، جعفری خردشده را روی بشقاب خوراک ماهی و سبزیجات بریزید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: