کد خبر: ۱۸۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 23
به دنبال ظهور موارد بیشتر ابتلا به این بیماری در مناطق جدیدی از برزیل، وزیر بهداشت این کشور طرح پیشنهادی واکسیناسیون سراسری علیه تب زرد را ارائه کرده است
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت برزیل قصد دارد تمام مردم این کشور را در برابر بیماری تب زرد واکسینه کند.

به گزارش شفا آنلاین، به دنبال ظهور موارد بیشتر ابتلا به این بیماری در مناطق جدیدی از برزیل، وزیر بهداشت این کشور طرح پیشنهادی واکسیناسیون سراسری علیه تب زرد(Yellow fever) را ارائه کرده است.

این پیشنهاد هم‌اکنون در حال بحث و بررسی در سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان سلامت پان-آمریکن (PAHO) است.

از اول ژولای ۲۰۱۷ میلادی تا ۲۰ فوریه ۲۰۱۸، مقامات برزیل ۵۴۵ مورد ابتلا به تب زرد و ۱۶۴ قربانی بر اثر این بیماری‌ را تایید کرده و نگران شیوع بیشتر آن در ماه‌های آتی هستند.

تب زرد نوعی بیماری حاد ویروسی است و در بیشتر موارد نشانه‌های بیماری شامل تب، لرز، از دست دادن اشتها، تهوع، دردهای ماهیچه‌ای (به ویژه در پشت) و سردرد است. این مشکلات غالبا طی پنج روز بهبود می‌یابند. اما در برخی افراد یک روز پس از بهبودی مجددا تب بازمی‌گردد، دردهای شکمی رخ می‌دهد و آسیب کبدی باعث بروز زردی پوست می‌شود. در صورت بروز این مشکلات، خطر خونریزی و مشکلات کلیوی نیز افزایش می‌یابد. همچنین عامل این بیماری ویروس تب زرد است که توسط نیش پشه ماده منتقل می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: