کد خبر: ۱۸۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 23
اگر بعد از خوردن یک وعده غذایی حجیم، لم بدهید یا به حالت طاق‌باز بخوابید، معده پر از غذای شما بر لوزالمعده فشار آورده و خون‌رسانی به این عضو را کاهش می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت> اگر شما هم عادت دارید درست بعد از خوردن غذا لم بدهید و استراحت کنید باید بدانید که متخصصان معتقدند استراحت نیمروزی درست بعد از خوردن غذا نه تنها روند هضم غذا را مختل می‌کند بلکه در دراز مدت هم عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شفاآنلاین، اگر بعد از خوردن یک وعده غذایی حجیم، لم بدهید یا به حالت طاق‌باز بخوابید، معده پر از غذای شما بر لوزالمعده فشار آورده و خون‌رسانی به این عضو را کاهش می‌دهد. اختلال(Disorder) در خون‌رسانی به لوزالمعده، به کاهش ترشح انسولین و به دنبال آن احساس پری و اختلالات گوارشی نظیر سوءهاضمه منجر می‌شود.

لم دادن پس از صرف غذا برای بیماران (patients)مبتلا به دیابت خطرات بیشتری دارد. چراکه کاهش ترشح انسولین باعث می‌شود میزان قندخون این دسته از بیماران بیش از پیش، افزایش یافته و به سختی کنترل شود. کارشناسان و متخصصان بر این باورند برای کاهش این عوارض، می‌توان خواب و استراحت را به یک ساعت  پس از صرف غذا، موکول کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: