کد خبر: ۱۸۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 22
40 درصد موارد مرگ و میر در کشور را بیماری‌های ناشی از قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 80 درصد افراد جامعه ما فعالیت فیزیکی مناسب ندارند و تحرک فیزیکی مناسب می‌تواند از بروز خیلی از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کند.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر«مهدی شفیعی» با بیان این‌که تحرک فیزیکی مناسب تا 40 درصد بروز برخی انواع سرطان‌ها را می‌تواند کم کند، ادامه داد: افراد باید دست‌کم پنج روز در هفته و حداقل 30 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند.

وی با بیان این‌که شایع‌ترین علت ناتوانی و مرگ و میر در افراد بالغ بالای 30 سال بیماری‌های غیر واگیر است که عمده این بیماری‌ها شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت(Diabetes)، حوادث و سوانح ترافیکی هستند، تصریح کرد: عوامل بسیار زیادی باعث بروز این بیماری‌ها می‌شوند، اما 4 علت عمده آن می‌توان به نداشتن تحرک فیزیکی کافی، رژیم غذایی نامناسب، مصرف مواد دخانی و دخانیات و مصرف الکل اشاره کرد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اگر این عوامل خطر را شناسایی کنیم و در زندگی خود کنترل کنیم بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌شوند و یا سن بروز آن‌ها به تعویق می‌افتد.

وی با بیان این‌که فعالیت فیزیکی مناسب می ‌واند از بسیاری از بیماری‌های قلبی(Heart disease) و عروقی پیشگیری کند، اظهار کرد: 40 درصد موارد مرگ و میر در کشور را بیماری‌های ناشی از قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در خصوص رژیم غذایی مناسب گفت: در رژیم غذایی باید میوه و سبزی به اندازه کافی باشد، توصیه می‌کنیم  چهار تا پنج واحد حدود 450 تا 500 گرم میوه و سبزی در روز مصرف کنند.

شفیعی یادآور شد: زمان مصرف غذا و وعده‌های غذایی ما مناسب نیست توصیه می‌شود غذا را در پنج وعده  شامل صبحانه، قبل از ظهر میان وعده با گروه میوه و سبزی و یا مغزها، ناهار، میان وعده عصر و در پایان شام مصرف کنیم این رژیم غذایی هم از اضافه وزن و چاقی(Obesity) جلوگیری می‌کند و هم مشکلات سوءهاضمه و سوءجذب دستگاه گوارش را به حداقل می‌رساند.
سید حسن میرطاهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: