کد خبر: ۱۸۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 23
همانطور که می دانیم افزایش وزن نتیجه عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی سوخت و ساز بدن می باشد.
شفا آنلاین>سلامت>در طی سالهای اخیر شیوع بی رویه چاقی از یک طرف و بروز عوارض متابولیک و نیز قلبی و عروقی ناشی از افزایش وزن باعث شده است که افراد مبتلا به افزایش وزن توجه بیشتری نسبت به کنترل این بیماری بنمایند. به طوری که کم نیستند افراد چاقی که رژیم های متعدد لاغری<Slimming diets> را امتحان نموده اند. جالب آن که افراد قابل توجهی از این مبتلایان به چاقی نیز موفق به کاهش وزن شده اند، اما پس از مدتی مجددا افزایش وزن حتی بیش از وزن اولیه را بدست آورده اند.

به گزارش شفا آنلاین:نتیجه این موضوع نیز معمولا ناامیدی آنان از شروع مجدد رژیم بوده است. مطالعات قبلی معمولا کاهش بیش از 10 در صد وزن را در طی مدت 6 ماه موفقیت در کاهش وزن عنوان می نمایند. اما ادامه موفقیت در امر کاهش وزن معمولا در زمانهای طولانی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.یکی از سوالات اساسی در رژیم های کاهش وزن آن است که چه عواملی باعث می شوند که یک فرد موفق در کاهش وزن بتواند وزن خود را در طولانی مدت ثابت نگاه دارد؟


همانطور که می دانیم افزایش وزن نتیجه عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی سوخت و ساز بدن می باشد. افرادی که موفق به کاهش وزن در طی یک دوره رژیم می شوند با تغییر شیوه زندگی خود از یک طرف سطح انرژی دریافتی و یا خوراکی خود را کاهش داده و از طرف دیگر با افزایش فعالیت بدنی سعی می نمایند که سوخت و ساز خود را افزایش دهند. اما سوال این است که چرا بعضی این وزن کاهش یافته را می توانند نگاه دارند در حالی که خیلی از افراد در این موضوع ناموفق هستند؟

پزشک آنلاین
دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: