کد خبر: ۱۸۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 19
رژیم لاغری سه ساعته، دقیقا برعکس رژیم های روزه گرفتن عمل می کند. این رژیم غذایی به وسیله کارشناس تناسب اندام به نام جرج کروز، ابداع شده است
شفاآنلاین>سلامت>رژیم غذایی سه ساعته بر خلاف رژیم های دیگر به سرعت سبب لاغری می شود.

به گزارش شفاآنلاین،رژیم لاغری سه ساعته، دقیقا برعکس رژیم های روزه گرفتن عمل می کند. این رژیم غذایی به وسیله کارشناس تناسب اندام به نام جرج کروز، ابداع شده است و طبق این برنامه شما باید 5 بار در روز- هر سه ساعت یکبار- غذا به همراه کمی دسر مصرف کنید.شما می توانید از هر خوراکی – کربوهیدرات ها و شیرینی ها- تا زمانی که بسیار محدود باشد، بخورید.

بنابه گفته کروز، هر 3 ساعت یکبار در روز باید به اندازه کم و محدود غذا خورد تا ویژگی های چربی سوزی بدن، فعال شود. او معتقد است، وقتی به اندازه کافی غذا مصرف نشود، بدن خود را در حالت " محافظت در برابر گرسنگی" قرار می دهد و در این حالت شروع به ذخیره کالری، چربی و سوزاندن ماهیچه ها ( به جای چربی) برای به دست آوردن انرژی می کند.

اما شما با مصرف هر 3 ساعت یکبار غذای متعادل، چند بار در روز وضعیت سوخت و ساز بدن تان را تنظیم کرده و آن را در بهترین حالت قرار می دهید و بدین ترتیب در طول روز فقط چربی می سوزانید.

قوانین زمان بندی مصرف غذا

1- مصرف صبحانه یک ساعت پس از بیدار شدن

2- مصرف غذا، هر 3 ساعت یکبار، پس از صبحانه

3- نخوردن غذا، از 3 ساعت قبل از خواب

قانون بعدی، مربوط به اندازه غذای مصرفی می باشد. هر وعده غذایی باید حاوی 400 کالری باشد، میان وعده ها، 100 کالری و دسر 50 کالری ( به طور کلی در روز 1450 کالری نیاز است).

با این روش در دو هفته اول حدود 3 کیلوگرم و یک هفته بعد از آن نیز حدود 1 کیلوگرم، وزن کم می کنید.در عین حال ذره ای از ماهیچه هایتان نمی سوزد.

کروز می گوید، با این روش می توانید از مقدار ترشح هورمون استرس- کورتیزول- بکاهید و از آنجایی که هر 3 ساعت یکبار غذا می خورید، سطح قند خون تان ثابت می ماند و کمتر گرسنه شده و انرژی بیشتری خواهید داشت. برخی از تحقیقات نشان داده است که با خوردن حجم غذای کمتر اما با افزایش وعده های بیشتر، فرد دچار گرسنگی و مصرف بی رویه غذا نمی شود.

در این نوع رژیم غذایی، هیچ نوع غذایی بد محسوب نمی شود، فقط اندازه وعده های غذایی مهم هستند. به عبارت دیگر هر غذایی که می خواهید، می توانید بخورید، از کربوهیدرات ها گرفته تا گوشت، غذاهای آماده، غذاهای یخ زده و شیرینی ها، به شرطی که دریافت کالری تان محدود باشد و زمان بندی معرفی شده در این نوع رژیم غذایی را نیز رعایت کنید.

بیشتر پیشنهادهای غذایی این رژیم، به گونه ای طراحی شده اند که مقدار مصرف پروتئین ، چربی و کربوهیدرات ها را در حد متعادل نگه می دارد.

اگرچه می توانید نوع غذای تان را خودتان انتخاب کنید، اما کروز بیشتر از پروتئین های کم چرب، روغن دانه کتان و یا روغن زیتون بکر، استقبال می کند.

شمارش کالری در این رژیم غذایی

خوشبختانه خیلی مجبور نیستید مقدار کالری مصرفی تان را بشمارید. اما باید برنامه غذا خوردن تان را طبق زمان بندی مناسب انجام دهید. کروز می گوید ساعت 7 صبحانه بخورید و سه ساعت بعد وعده غذایی بعدی تان را مصرف کنید. بدین ترتیب وعده آخری غذایی روزتان ساعت 7 بعد از ظهر می شود. باید زمان بندی تان طوری باشد که آخرین وعده غذایی روز، 3 ساعت قبل از خواب باشد.

ورزش

همراه با این نوع رژیم غذایی، هیچ نوع ورزشی توصیه نشده است و کاملا اختیاری است. اما ورزش به کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

رژیم غذایی 3 ساعته، به دلیل اینکه دریافت کالری را محدود می کند، در وزن کم کردن بسیار موثر است. اگر با دقت این رژیم انجام شود، شما وزن کم خواهید کرد.

راز موفقیت این رژیم غذایی در کنترل مصرف مقدار وعده های غذایی تان است. این روش نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه فواید سلامتی دیگری نیز دارد. کم کردن وزن می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و یا دیابت تا حد بالایی بکاهد. همچنین می تواند فشار خون و چربی خون را کاهش دهد. مصرف وعده های غذایی کم، در کنترل قند خون بسیار موثر است. زیرا وعده های غذایی بزرگ، قند خون را بسیار ناگهانی بالا می برند.

توجه- توصیه می شود افرادی که به دیابت مبتلا هستند، پیش از پیروی از این رژیم غذایی، با پزشک خود مشورت کنند تا احتمال ابتلا به افت قند خون در آنها به صفر برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: