کد خبر: ۱۸۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 20
کربو درمانی یا حمام آب غنی شده از دی اکسید کربن، روش درمانی جدیدی برای ترمیم زخم پای دیابتی است تا شرایط بهتری برای بهبود این بیماران فراهم شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیر مرکز جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: کربو درمانی یا حمام آب غنی شده از دی اکسید کربن، روش درمانی جدیدی برای ترمیم زخم پای دیابتی است تا شرایط بهتری برای بهبود این بیماران فراهم شود.

به گزارش شفا آنلاین، در این روش درمانی، غلظت گاز دی اکسید کربن در آب با استفاده از فناوری های پیشرفته تا 1200PPM افزایش می یابد و بیمار پای خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در داخل این آب قرار می دهد تا شرایط لازم برای بهبودی فراهم شود.

دکتر غلامرضا جاوید اسماعیلی اظهار کرد: حمام آب غنی شده از دی اکسید کربن، راهکاری مناسب برای بهبود خون رسانی پای بیماران دیابتی(Diabetes) است که این کار روند درمان زخم آنان را تسریع می کند.

وی، بهبود در خونرسانی به بافت، کاهش علائم بیماری زخم پای دیابتی، بهبود زخم و تسریع در روند درمان این بیماری را ازجمله مزیت های این روش درمانی جدید برشمرد و گفت: بخش بالینی این طرح در قالب پروژه تحقیقاتی حدود سه ماه پیش آغاز شد و نتایج اولیه این طرح نشان دهنده تاثیر خوب آن در مداوای زخم پای دیابتی است که این موضوع بسیار مطلوب و امیدوارکننده است.

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی(Medical science) تهران گفت: از حدود سه ماه پیش فاز بالینی در این مرکز برای اولین بار در کشور به صورت محدود روی تعدادی از بیماران دیابتی انجام شده که نتایج خوبی را به همراه داشته است.

جاوید اسماعیلی با اشاره به اینکه نتایج مطالعات اولیه مرحله بالینی نشان دهنده بهبود خونرسانی به بافت است، بیان کرد: بیان دقیق درصد بهبودی زخم پای دیابتی با بهره گیری از این روش درمانی نیاز به مطالعات بیشتر دارد که محققان این مرکز در حال تلاش در این زمینه هستند.

وی خونرسانی نامناسب به پا را یکی از مشکلات اصلی بیماران دیابتی دارای زخم پا دانست و گفت: بیمار با غوطه ور کردن پای خود در آب غنی شده با دی اکسیدکربن، جریان خونرسانی بافت خود را بهتر کرده و در نتیجه از عوارض زخم پای دیابتی می کاهد.

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران افزود: با غنی کردن آب دی اکسید کربن تا غلظت 1200PPM شرایط مناسبی برای بیمار فراهم می شود که تحت نظر پزشکان، می تواند در منزل نیز اقدام به درمان پای خود کند.

جاوید اسماعیلی ادامه داد: به رغم وجود روش هایی به منظور بهبود خونرسانی برای افراد مبتلا به زخم پای دیابتی مانند آنژیوپلاستی(Angioplasty)، گردش خون بافتی به دلیل درگیری عروق به صورت مطلوب انجام نمی شود و این موضوع برای افراد مبتلا به زخم پای دیابتی مشکلات عدیده ای ایجاد می کند.

وی اظهار کرد که محققان در تلاش هستند با بهره گیری از فناوری پیشرفته گردش خون بافتی، خونرسانی به بافت را در این افراد بهبود بخشیده تا از میزان قطع عضو در آنان کاسته شود.

جاوید اسماعیلی، منشا استفاده از آب غنی شده دی اکسید کربن را کشور ژاپن اعلام کرد و گفت: متخصصان این کشور از چند سال پیش با این شیوه درمانی اقدام به درمان بیماران زخم پای دیابتی کردند.

وی یکی از مهمترین رسالت های جهاد دانشگاهی را انتقال فناوری های پیشرفته در زمینه های مختلف ازجمله درمان اعلام کرد و افزود: محققان این مجموعه درحال تلاش هستند تا با دستیابی به این فناوری پیشرفته، درمان زخم پای دیابتی را به نحو مطلوب انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: