کد خبر: ۱۸۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 19
در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران با تولید بیش از 20 داروی زیست فناوری، در جایگاه سوم آسیا قرار دارد که نشان می دهد موقعیت ممتازی در منطقه داریم
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری گفت: رتبه ۱۴ تولید علم متعلق به کشورمان است که خوشبختانه برای چندین سال متوالی موفق به حفظ این جایگاه شده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری گفت: زیست فناوری(Technology) در ایران قدمتی صد ساله دارد و تاسیس انستیتو پاستور و میستروآزی را می‌توان شروع این حرکت علمی تلقی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: حدود 15 سال پیش، اولین شرکت های خصوصی در این حوزه و با حضور فارغ التحصیلان شکل گرفت.

قانعی، با اشاره به این که از سال 90 داروهای زیستی تولید داخل وارد بازار شد، تاکید کرد: در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران با تولید بیش از 20 داروی زیست فناوری، در جایگاه سوم آسیا قرار دارد که نشان می دهد موقعیت ممتازی در منطقه داریم.

دبیر ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: به رغم تحریم ها، پیشرفت های علمی مطلوبی به نام ایران رقم خورده است. در حوزه ژنتیک(Genetics)، پژوهشکده هایی با استانداردهای روز دنیا در اختیار داریم. همچنین دانش تولید گیاهان مقاوم به تنش ها را بومی سازی کرده ایم.

قانعی، با بیان اینکه استفاده از زیست فناوری برای باز چرخش آب و استفاده از فاضلاب در داخل کشور محقق شده است، اظهارداشت: رتبه 14 تولید علم متعلق به کشورمان است که خوشبختانه برای چندین سال متوالی موفق به حفظ این جایگاه شده ایم.رادیو سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: