کد خبر: ۱۸۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 19
درصورتی که دفاتر پیشخوان از افراد بالای 80سال برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکردند موضوع باید به سازمان اعلام شود تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود
شفاآنلاین>سلامت> پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا قبل از ۲۹ اسفند سال‌جاری انجام می‌گیرد. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان این مطلب گفت:‌ کارت‌های ملی هوشمند تا ۷ سال‌آینده اعتبار خواهند داشت.

به گزارش شفاآنلاین، سیف‌الله ابوترابی با بیان اینکه تمام افراد بالای 15سال باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند، گفت: درصورتی که دفاتر پیشخوان از افراد بالای 80سال برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکردند موضوع باید به سازمان(Organization) اعلام شود تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. به‌گفته وی، به‌منظور آسایش بیشتر افراد سالمند 10 ایستگاه سیار نیز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تعبیه شده که در آینده‌ای نزدیک تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

    چطور ثبت‌نام کنیم؟

برای دریافت کارت ملی هوشمند باید از چند خان عبور کنیم.

    1- پیش‌ثبت‌نام

در مرحله پیش‌ثبت‌نام می‌توانید از طریق مراجعه به سایت www.ncr.ir ثبت‌نام اولیه را انجام دهید و یا به دفاتر خدمات الکترونیک برای پیش‌ثبت‌نام اولیه مراجعه کنید.

بعد از پیش‌ثبت‌نام اولیه مبلغ 20هزار تومان به‌صورت الکترونیکی از طریق کارت بانکی باید پرداخت کنید.

بعد از پرداخت هزینه اولیه ثبت‌نام باید به قسمت نوبت‌گیری مراجعه کرده و با توجه به نشانی دفاتر پیشخوان، پست و یا ثبت احوال، نزدیک‌ترین محل به منزل خود را انتخاب کنید.

تکمیل ثبت‌نام(Register)، خان بعدی برای دریافت کارت ملی هوشمند است. در این مرحله باید با همراه داشتن اصل شناسنامه عکس‌دار، کدپستی و ‌آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت وموبایل به مرکزی که در مرحله پیش‌ثبت‌نام مشخص کرده‌اید، مراجعه کنید.

در دفاتر پست و دفاتر پیشخوان دولت محلی برای تصویربرداری درنظر گرفته شده که برای درج تصویر پرسنلی در کارت ملی باید به این محل مراجعه کنید.

مرحله بعدی گرفتن اثر انگشت است که در همان اداره پست یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.

گرفتن رسید کارت ملی هوشمند آخرین مرحله حضوری از ثبت‌نام کارت ملی هوشمند است که باید آن را انجام دهید.

    2- دریافت کارت ملی هوشمند

از زمان تحویل رسید کارت ملی هوشمند تا تحویل گرفتن کارت توسط متقاضی زمان 15 تا 30روزه درنظر گرفته شده است.

برای مطلع شدن از آماده شدن کارت ملی هوشمند پیامکی به شماره همراهی که در مرحله ثبت‌نام درج کرده بودید، ارسال می‌شود تا در زمان تعیین شده، برای تحویل کارت به مرکز تعیین شده مراجعه کنید.

در هنگام تحویل کارت بایدمبلغ 20هزار ریال به باجه مربوطه پرداخت کنید و کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنید.

به کجا شکایت کنیم

اگر در جریان دریافت کارت ملی هوشمند دچار مشکل شدید می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس بگیرید و مشکل خود را با کارشناسان ثبت احوال مطرح کنید:

دفتر رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت 61912222-021

دفتر رسیدگی به امور دفاتر پستی 84470000-021

دفتر رسیدگی به امور ثبت احوال 66742876-021



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: