کد خبر: ۱۸۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 15
یک روانپزشک با اشاره به راه‌های پیشگیری از آزارهای جنسی در خیابان گفت: هرگز سوار اتومبیل‌های شخصی و غیر مسافرکش نشوید و اگر اتومبیلی نزدیک شد و احساس خطر کردید، جیغ کشیده و در جهت مخالف شروع به دویدن کنید.


شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانپزشک با اشاره به راه‌های پیشگیری از آزارهای جنسی در خیابان گفت: هرگز سوار اتومبیل‌های شخصی و غیر مسافرکش نشوید و اگر اتومبیلی نزدیک شد و احساس خطر کردید، جیغ کشیده و در جهت مخالف شروع به دویدن کنید.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر مهدی قاسمی  درباره اقدامات احتیاط ‌آمیز جهت پیشگیری از آزار جنسی<Sexual harassment> در خیابان‌ها اظهار کرد: زمانی که افراد درمحوطه‌ای خلوت راه می‌روند جهت پیشگیری باید از گوش دادن به رادیو، استفاده از هدفن یا سایر وسایل پخش موسیقی امتناع کنند زیرا این عمل باعث می‌شود تا نتوانند آنچه را که در اطرافشان می‌گذرد، بشنوند.

وی با بیان اینکه افراد باید به حالت اعتماد به نفس و حس توام با عزم راه بروند، افزود: افسران پلیس تاکید می‌کنند که متجاوزان اغلب افرادی را به دام می‌اندازند که خجالتی، مردد و بی‌هدف به نظر می‌آیند همچنین زمانی که افراد مجبور هستند در شب بیرون باشند باید در مناطق پرنور حرکت کنند و هرگز به تنهایی در شب قدم نزنند.

این روانپزشک عنوان کرد: استفاده از الکل و مواد مخدر، آگاهی را کاهش داده و واکنش‌ها را کند می‌کند، همچنین مانع هماهنگی عضلات و ایجاد چابکی و چالاکی می‌شود و این شرایط باعث می‌شود که به خطر سخت‌تر پاسخ مناسب داده شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه هرگز در هیچ ساعتی از روز راه‌ میان‌‌بر یا مسیر فرعی که باعث شود تا از مناطق خلوت عبور کنید، مثل محل پارکینگ وسایل نقلیه، کوچه‌ها، زمین‌های متروکه یا مناطق دارای درخت، استفاده نکنید، یادآور شد: در مناطق پرت و دور قدم نزنید، آهسته ندوید یا دوچرخه سواری نکنید و اگر در مسیری به شکلی منظم به تمرین می‌پردازید ‌گه‌گاهی مسیر یا ساعت تمرین و ورزش خود را عوض کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر ماشینی در کنار شما توقف کرد تا با شما صحبت کند و یا مسیری را از شما سوال کرد فاصله خود را با او حفظ  کنید وبه ماشین نزدیک نشوید همچنین هرگز سوار اتومبیل‌های شخصی و غیر مسافرکش نشوید و اگر اتومبیلی نزدیک شد و احساس خطر کردید، جیغ کشیده و در جهت مخالف شروع به دویدن کنید.

این روانپزشک تاکید کرد: اگر درخیابان فردی به شما نزدیک شد و افراد دیگری در اطراف شما نبودند، توقف نکنید تا با آن فرد صحبت کنید و همچنان به راه رفتن ادامه دهید و اگر آن فرد به دنبال شما آمد و احساس خطر کردید با صدای بلند داد و هوار کرده و با سرعت هر چه تمام به نزدیک‌ترین نقطه‌ای که دارای جمعیت‌ است، حرکت کنید.

قاسمی یادآور شد: اگر دوستی شما را به در منزل رسانید، از او بخواهید تا زمانی که وارد منزل نشده‌اید منتظر بماند و کلید را در طول مسیر آماده کنید تا بتوانید به سرعت وارد منزل شوید.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: