کد خبر: ۱۸۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 12
مرتضی ضامنی بابیان اینکه غافلگیری برف تهران فقط در حوزه تاکسیرانی نبود و در همه حوزه‌ها اتفاق افتاد، گفت: به همین منظور طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" را به سازمان امداد و نجات پیشنهاد کردیم.

شفاآنلاین>سلامت>سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از پیشنهاد اتحادیه برای اجرای طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" به سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد و گفت: پیشنهاد کردیم تا در قالب این طرح با راه‌اندازی سامانه‌ مورد نظر، رانندگان منتخب در زمان بحران و حادثه با تجهیزات شهری حضور پیدا کرده و خدماتی ارائه می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین،مرتضی ضامنی بابیان اینکه غافلگیری برف تهران فقط در حوزه تاکسیرانی نبود و در همه حوزه‌ها اتفاق افتاد، گفت: به همین منظور طرحی تحت عنوان "تاکسی امدادگر" را به سازمان امداد و نجات پیشنهاد کردیم.

وی ادامه داد: درباره این طرح صحبت‌های مقدماتی انجام شده و در حال حاضر در جلسات کارشناسی به منظور بررسی طرح  برگزار می‌شود. در حقیقت از طرف اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اعلام آمادگی شده است و امیدواریم به جمع بندی نهایی برای اجرای آن برسیم.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با اشاره به اینکه در شهرهای کشور و بویژه در شهرهای بالای 100هزار نفر جمعیت در اتحادیه تاکسیرانی ظرفیت خوبی وجود دارد به طوری که بالغ بر 250 هزار تاکسی در این شهرها ارائه خدمات می‌دهند، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوع در مسائل امدادی رسیدن به هنگام امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی‌ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح‌ شهرها دارند برای این موضوع مناسب خواهند بود. در حقیقت در تهران 80 هزار تاکسی داریم که در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند. بنابراین اگر  یک درصدی از این تاکسی‌ها آموزش ببیند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد وارد عمل شوند.

به گفته وی، در این سامانه با استفاده از نرم افزارهای برخط اگر اتفاقی دریک محله رخ دهد هشداری به سمت رانندگان و امدادگرانی که نزدیک حادثه هستند فرستاده شده و آنها موظف می‌شوند ضمن حاضر شدن در صحنه اقدامات اولیه را نسبت به حادثه انجام دهند تا امدادگران تخصصی  وارد صحنه شوند.

ضامنی در ادامه همچنین به تخلفاتی که ممکن است از سوی برخی رانندگان تاکسی در روزهای برفی تهران رخ داده باشد اشاره کرد و گفت: تخلفات تاکسی ها در مواقع خاص و بحرانی مورد قبول هیچ دستگاهی نیست و قرار شد اگر مستندی در این خصوص وجود دارد مردم  به سامانه تخلفات شهری اعلام کنند. این سامانه در تهران 1888و در شهرهای دیگر  نیز سامانه ای مشخص توسط شهرداری‌های مربوطه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در هر شهری شهرداری و سازمان تاکسیرانی شهر مربوطه موظف است بر تاکسی ها نظارت داشته باشد،اظهار کرد: با روی کار آمدن دستگاه‌های نوین و برخط، رصد فعالیت ناوگان خیلی  آسان تر شده است و در هر شهر بایستی مجموعه مدیریت شهری این اقدام را انجام دهد.همچنین در سازمان شهرداری ها نیز بحثی در خصوص تهیه دستورالعملی برای فعالیت  در روزهای بحرانی وجود دارد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر در این مواقع نباشیم.

رد شایعه دریافت کرایه 1 میلیون تومانی تاکسی‌ها در برف اخیر تهران در فرودگاه امام

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شایعه‌ای که اخیرا در فضای مجازی پخش شده است اشاره کرد و افزود: اخیرا در فضای مجازی خبری پخش شده است که در روزهای اخیر و برفی تهران کرایه تاکسی از فرودگاه امام تا شهر تهران یک میلیون تومان بود که اعلام کردیم اگر برای کسی اتفاق افتاده اعلام کند، البته گزارشی در این خصوص داده نشده و این موضوع شایعه‌ بود و رانندگان را آزار داد. در حقیقت در این رقم اغراق شده و خارج از گران شدن بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: