کد خبر: ۱۸۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 12
سید حسن هاشمی: اولا باید مطمئن شویم آماری که آن موقع اعلام شد یا اکنون اعلام می‌شود دقیق است یا خیر؟
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت نسبت به کمبودهای جدید دارویی در کشور واکنش نشان داد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که در نخستین نشست خبری دکتر اصغری - رئیس جدید سازمان غذا و دارو؛  کمبود دارو در کشور 65 قلم اعلام شد درحالیکه آقای دکتر دیناروند - رئیس سابق سازمان غذا و دارو در تیرماه همین امسال این تعداد کمبود بین 26 تا 30 قلم اعلام کرده بود بنابراین دلیل دو برابر شدن کمبود دارو چیست؟ اظهار داشت: اولا باید مطمئن شویم آماری که آن موقع اعلام شد یا اکنون اعلام می‌شود دقیق است یا خیر؟

وی ادامه داد: اگر با یک متر اندازه بگیریم می‌توانیم بگوییم ادعای آقای دکتر دیناروند آن موقع و آقای دکتر اصغری در حال حاضر با هم قابل قیاس است. اما آنچه به من گزارش دادند متفاوت است با اینکه اعلام شده است! البته شاید از نظر زمان همزمان نیست یعنی مصاحبه ای که شما گرفتید با مقطعی که آمار به من اعلام شده متفاوت است.

هاشمی بیان داشت: ولی یک واقعیت این است که بیمه‌ها به خصوص بیمه تامین اجتماعی(Social Security) عقب ماندگی خیلی زیادی در زمینه بازپرداخت بدهکاری خود دارند و بیشتر از یکسال و خورده‌ای است که تامین اجتماعی نتوانسته هزینه خدمانی که دریافت کرده را پرداخت کند، البته آنها مدعی هستند برای ما مستمری و بازنشستگی در اولویت است و ابتدا آنها را پرداخت می‌کنیم و درست هم می‌گویند.

وزیر بهداشت ادامه داد: از طرفی هم می‌گویند که از دولت هم مطالبات زیادی دارند و باید آنها را دریافت کنیم که بتوانیم پول شما را بدهیم. ولی واقعیت این است که ما هم طلبکارانی داریم از جمله شرکت‌های و دارویی و تجهیزات که کاری به این موارد ندارند و تنها پول خود را می‌خواهند. این چرخه چون دچار مشکل شده است هم به تولید و هم به توزیع آسیب زیادی می‌رساند.

هاشمی عنوان کرد: بنابراین این طور نیست که ما واقعاً 65 قلم دارو کمبود داریم اما وارد کننده ای که می‌بیند هر روز قیمت دلار و یورو تغییر می‌کند و ما یک سال و نیم است نتوانستیم پولشان را بدهیم جنس خود را وارد بازار نمی‌کنند و در انبارها نگه می‌دارند و یا از گمرک ترخیص نمی‌کنند و اینهاست که برای مردم گرفتاری درست می‌کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بنده بارها در هیات وزیران این مشکل را گوشزد کردم. امیدواریم که بتوانیم از جایی هم بخش اقتصادی دولت را مجبور به منظم کردن جریان وجوه و پرداخت آن به وزارت بهداشت کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: اینکه 5 ماه پرداختی ندارند و یک‌دفعه 5000 میلیارد می‌پردازند خوب نیست و همچنین تامین اجتماعی را مکلف کنند به اینکه پرداخت‌هاشان را درست انجام دهد، همانطور که برای خرید هر کالایی در بازار باید ابتدا وجه آن را پرداخت کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: