کد خبر: ۱۸۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 12
تغییر الگوهای غذایی در نسل جدید باعث افزایش بیماری‌های دهان و دندان در این قشر از جامعه شده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیر اجرایی اولین جشنواره سلامت دهان و دندان از معاینه رایگان دهان و دندان دانش‌آموزان در این جشنواره خبر داد و گفت: تغییر الگوهای غذایی در نسل جدید باعث افزایش بیماری‌های دهان و دندان در این قشر از جامعه شده است.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی صنم پور، مدیر اجرایی اولین جشنواره سلامت دهان و دندان اظهار داشت: در این جشنواره سه روزه مدارس و خانواده های علاقمند می توانند به همراه دانش آموزان خود جهت معاینه رایگان و همچنین آموزش شیوه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان(Tooth Decay) و نگهداری از سلامت لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان، در این گردهمایی بزرگ شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در کشور لوازم و ابزار درمان در حوزه دندانپزشکی(Dental) بسیار پیشرفته است ولی به دلیل نبود فرهنگ پیشگیری و مراقبت از دهان و دندان و بالا بودن هزینه‌های درمانی، همواره شاهده پایین آمدن سن پوسیدگی دندان هستیم و این آمار جای نگرانی دارد.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته همواره فرهنگ پیشگیری از پوسیدگی دندان از سنین کودکی آموزش داده می شود که البته همین امر باعث کاهش آمار خرابی دندان در این کشورها شده است بر اساس این الگوی موفق، ما نیز درصدد پایین آوردن سن آموزش در کشور هستیم و به همین دلیل تلاش شد تا گروه هدف اولین جشنواره سلامت دهان و دندان در ایران، جامعه دانش آموزان باشند.

وی با بیان این که تغییر الگوهای غذایی و افزایش مصرف مواد قندی در نسل جدید باعث افزایش بیماری‌های دهان و دندان شده است، افزود: واقعیت این است که به اندازه مصرف بی رویه تنقلات شیرین نتوانسته ایم کودکانمان را با بهداشت دهان و دندان آموزش دهیم و این هشداری است که از برنامه های تلویزیونی گرفته تا کتب درسی باید محتوای مناسبی در این خصوص ارائه دهند تا نسل جدید را با این گونه بیماری ها بیشتر آشنا کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها با مراقبت‌های اولیه در دوران کودکی می‌توان شاهد دندان‌های سالم در دوران سالمندی بود، افزود: مراقبت از دندان تنها به مسواک زدن خلاصه نمی‌شود بلکه مواظبت از بافت‌های نگهدارنده و لثه نیز باید مورد اهمیت قرار داده شود به همین دلیل کودکان و نوجوانان هر 6 ماه باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنند.

صنم پور تاکید کرد: ساختار انتقال پیام در اولین جشنواره سلامت دهان و دندان با شعار «دندان سالم؛ لبخند زیبا»، برپایه برنامه های مفرح و تفریحی تدارک دیده شده به طوری که کودکان و دانش آموزان می توانند در قالب سرگرمی و حضور در کنار هنرمندان مطرح تلویزیونی، نکات بهداشتی را آموزش ببیند و به صورت رایگان مورد معاینه پزشکان متخصص قرار گیرند. در این جشنواره علاوه بر اجرای نمایش، مسابقه عکاسی در محل و نقاشی با جوایز نفیس، ویژه کودکان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی اولین جشنواره سلامت دهان و دندان خاطرنشان کرد: این جشنواره از روز دوم تا چهارم اسفند ماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب اتوبان حکیم برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: