کد خبر: ۱۸۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 12
حفظ و ارتقای دستاوردهای نظام دارویی کشور، فقط با ایجاد انسجام، افزایش مشارکت گروهی و تقویت ضریب بهره برداری از خرد جمعی امکان پذیر است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با تاکید بر ضرورت انسجام و استفاده از خردجمعی برای توانمندسازی داروخانه ها اظهار داشت: برای توسعه خدمات سلامت در کشور باید توانمندسازی داروخانه‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، حمید خیری، رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ضمن اشاره به دستاوردهای دارویی کشور در چند دهه اخیر اظهار داشت: حفظ و ارتقای دستاوردهای نظام دارویی(Drug system) کشور، فقط با ایجاد انسجام، افزایش مشارکت گروهی و تقویت ضریب بهره برداری از خرد جمعی امکان پذیر است.

 وی ادامه داد: اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران به منظور تعامل بیشتر با داروسازان استان های مختلف، بازبینی دستاوردهای دارویی، بررسی مشکلات منطقه ای و تبادل نظر با فعالان دارویی، به صورت دوره ای از استان های کشور بازدید می کنند و در همین راستا این هفته با حضور در استان خوزستان، با نمایندگان شعب استان های جنوبی کشور (اهواز، آبادان، دزفول، فارس و یزد) جلساتی را برگزار کردند.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: در این جلسات مسائل مهمی از جمله تغییرات آیین‌نامه تاسیس داروخانه، مالیات ستانی کورکورانه از داروخانه ها، ورود فاقد وجاهت شورای رقابت، مطالبات داروخانه ها از سازمان‌های بیمه گر، اشتغال پایدار داروسازان، ضرورت برنامه ریزی برای تقویت فعالیت داروسازان در بیمارستان(Hospital) ها و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خیری اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه های پایان سال و پرداخت‌های با تاخیر و نامنظم مطالبات داروخانه ها توسط سازمان های بیمه‌گر، داروسازان بر ضرورت اجرای قانون و پرداخت جریمه دیرکرد برای سازمان های بیمه گر تاکید کردند.

به گفته خیری، علاوه بر حضور داروسازان استان خوزستان، در این جلسات، شاهد حضور شخصیت های سیاسی کشور از جمله دکتر یوسفی: نایب رئیس محترم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر کاملی: مشاور عالی استاندار خوزستان، دکتر برزگر: معاونت محترم غذا دارو، دکتر آرزومند: عضو شورایعالی نظام پزشکی(Medical System) و رییس شورای هماهنگی انجمن داروسازان استان خوزستان بودیم.

وی تصریح کرد: در این جلسات که همراه با برگزاری پانل پرسش و پاسخ با اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران بود، تلاش شد به پرسش های مطرح شده توسط همکاران پرداخته شود و شرحی کوتاه از عملکرد و فعالیت های صورت گرفته توسط هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در احقاق حقوق صنفی جامعه داروسازی بیان گردد .

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: هیچ نسخه جادویی برای توسعه توانمندی های داروخانه ها و رفع مشکلات داروسازان وجود ندارد. همه باید همدلی، مشارکت گروهی و بهره برداری از خرد جمعی را در دستور کار خود قرار داده، انتظارات از یکدیگر را تبیین و تعدیل کنند، از نقد و آسیب شناسی پروژه های اجرایی هراس نداشته باشند، برنامه های اجرایی را مقدس و غیر قابل نقد جلوه ندهند و منافع ملی را بر منافع شخصی ارجح بدانند تا داروسازی کشور بر ریل رشد و توسعه باز گردد.

خیری افزود: راه توانمندسازی داروخانه ها و حل مشکلات داروسازان، باید از داخل کمیسیون های انجمن داروسازان بیرون بیآید و خوشبختانه در این مسیر با همراهی شعب انجمن مواجه هستیم و طبیعتا به دنبال تبیین مشکلات، سیاستگذاران برای رفع آن ها برنامه ریزی و بستر سازی می کنند.

طی ماه‌های گذشته داروخانه‌های سطح کشور به دلیل تأخیر پرداخت مطالبات توسط سازمان‌های بیمه‌گر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: