کد خبر: ۱۸۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 12
محققان در تحقیقات علمی خود درصدد هستند ارتباط بیماری التهاب روده و مغز را مورد بررسی قرار دهند
شفا آنلاین>سلامت>محققان زیادی از کشورهای مختلف به بررسی ارتباط التهاب روده و التهاب مغز پرداختند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان در تحقیقات علمی خود درصدد هستند ارتباط بیماری التهاب روده و مغز را مورد بررسی قرار دهند.

هارپریت کاور و همکارانش از دانشگاه داکوتای شمالی با مقایسه میکروب های روده ای موش های آلزایمری(Alzheimer) و سالم متوجه تفاوت های قابل توجه در ترکیب میکروبیوم آنها شدند. درمان موش های بیمار با پروبیوتیک، التهاب و ترشحات روده را که در این موش ها افرایش یافته بود کاهش داد و کارکرد حافظه آنها را بهبود بخشید.

در مطالعه ای جداگانه «ایشیتا پاریخ» و همکارانش از دانشگاه کنتاکی روش مشابهی را به کار بردند اما به جای مقایسه میکروبیوم حیوانات بیمار و سالم، انواع مختلف ژن APOE که به طور قابل توجهی با احتمال ابتلا به آلزایمر مرتبط است را بررسی کردند.

بار دیگر محققان تفاوت ملموسی بین ترکیبات میکروبیوم انواع موش ها پیدا کردند به این معنا که میکروبیوم روده با ژنوتیپ های APOE مرتبط است. اختلال تحلیل برنده عصبی دیگری که با سلامت روده مرتبط است بیماری پارکینسون(Parkinson) است. در تحقیقات اخیر حضور Lewy body ها در سلول های لوله گوارش مدل های حیوانی نشان داده شده است.

«دوریس دودت» از مرکز تحقیقات سلامت ونکوور گزارش داد که در معرض قرار گرفتن موش ها با بتا سیتوسترول گلیکوزید، یک سم عصبی که باعث ایجاد علائم شبه پارکینسون در حیوانات آزمایشگاهی می شود باعث افزایش سطح CD۶۸ که یک نشانگر التهابی در روده است، می شود.

«دودت» می گوید: التهاب در سطح پوشاننده روده هم مثل التهاب مغز می تواند بیانگر پیشرفت بیماری پارکینسون باشد.

«اروان بزارد» از انستیتوی بیماری های تحلیل برنده عصبی دانشگاه بوردو می گوید: سوال بزرگی که هم اینک مطرح می شود این است که کدام یک اول ظهور می کند؟ علائم روده ای یا علائم مغزی؟

تزریق Lewy body خالص استخراج شده از مغز مبتلایان به پارکینسون به روده یا مغز میمون می تواند آسیب پارکینسون را در هر دو بافت ایجاد کند. بعد از دوسال؛ التهاب در روده و مرگ سلول عصبی و تجمع آلفا سینوکلئن در مغز اتفاق می افتد.

بزارد می گوید: بنابراین آسیب قادر به رفتن از روده به مغز و یا رفتن از مغز به روده است و امروز ما با سئوال مرغ ابتدا به وجود آمد یا تخم مرغ مواجه هستیم و نمی دانیم نقطه آغاز کجاست. سئوال دیگری که بی پاسخ مانده است این است که چگونه میکروبیوم در ارتباط بین روده و بیماری های تحلیل برنده عصبی دخیل است؟ یک پاسخ احتمالی تغذیه است.

«لپ هو» از دانشکده پزشکی ایکان اطلاعات آزمایشگاهی را ارائه داد که نشان می داد والریک اسید که یک متابولیت فیبر است با تجمع آلفا سینوکلئین و ساخت فیبریل های پارکینسون مقابله می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: