کد خبر: ۱۸۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 13
افرادی که کمبود ویتامین D دارند، نوزادانی که قادر به هضم لاکتوز شیر نیستند، افرادی که زیاد لباس می‌پوشند یا پوست تیره دارند بیشتر مستعد ابتلا به نرمی استخوان هستند.

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های داخلی و غدد با بیان اینکه استفاده بیش از حد از پماد و کرم‌های ضد آفتاب فرد را مستعد ابتلا به نرمی استخوان<rickets> می‌کند، گفت: این بیماری علاوه بر درد و خشکى استخوان به تدریج می‌تواند کوتاهی قد فرد را به همراه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مهران زمان‌زاده  درباره نرمی استخوان اظهارکرد: افرادی که کمبود ویتامین D دارند، نوزادانی که قادر به هضم لاکتوز شیر نیستند، افرادی که زیاد لباس می‌پوشند یا پوست تیره دارند بیشتر مستعد ابتلا به نرمی استخوان هستند.

وی با اشاره به اینکه سوءتغذیه و کمتر در معرض آفتاب قرار گرفتن فرد را در معرض ابتلا به نرمی استخوان قرار می‌دهد، افزود: افرادی که گیاه خوار هستند، ماهی و گوشت مصرف نمی‌کنند و مقدار کمی عناصر غذایی جذب بدن آنها می‌شود نیز مستعد ابتلا به نرمی استخوان‌ هستند.

این متخصص بیماری‌های داخلی و غدد بیان کرد: افرادی که از بیماری کلیوی یا کبد رنج می‌برند یا بیش از حد از پماد و کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند، بیش از سایر افراد مبتلا به نرمی استخوان می‌شوند.

زمان‌زاده مصرف روزانه کلسیم با توصیه پزشک را برای پیشگیری از نرمی استخوان موثر دانست و عنوان کرد: انجام آزمایش خون، عکس‌برداری و بافت‌برداری از استخوان‌ها از جمله روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن به نرمی استخوان فرد پی‌برد.

وی خاطر نشان کرد: علامت اصلى نرمى استخوان درد و خشکى استخوان است. این درد اغلب با التهاب مفصل اشتباه مى‌شود و در موارد بسیار شدید استخوان‌ها ممکن است به ‌راحتى بشکنند و یا تغییر شکل دهند همچنین پاها خمیده و به‌دلیل کوتاه شدن مهره‌ها اندازه قامت کاهش یابد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: