کد خبر: ۱۸۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 11
در اینجا ۹ مشکل بهداشتی که اولین بار ممکن است علائمشان در دست‌ها بروز کند، معرفی شده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> مشاهده وضعیت و ظاهر دست‌ها می‌تواند به شما سر نخ‌هایی در مورد وضعیت سلامت عمومی‌تان دهد تا قادر باشید شرایط مختلف پزشکی را تشخیص زود هنگام دهید.

به گزارش شفاآنلاین، در اینجا ۹ مشکل بهداشتی که اولین بار ممکن است علائمشان در دست‌ها بروز کند، معرفی شده‌اند:

درد انگشت شست و انگشت اشاره: این نوع درد همراه با احساس سوزن سوزن شدن و سوزش می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سندرم تونل کارپ باشد. این سندرم منجر به تورم مچ دست و فشار بر عصب می‌شود و یک سری احساسات بسیار ناخوشایند را به همراه دارد. سندرم تونل کارپ در میان نوازندگان موسیقی و کاربران کامپیوتر رایج است.

زخم‌هایی که دیر خوب می‌شوند: کبوی و زخم طولانی مدت روی دست‌ها نشانه‌ای از ابتلا به دیابت(Diabetes) است. اگر این مشکل را همراه با گرسنگی، تشنگی دائم و احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا دارید، در اسرع وقت برای تشخیص دیابت به پزشک‌تان مراجعه کنید.

تغییر رنگ انگشتان: این علامت به چند دلیل خود را نشان می‌دهد که یکی از آن استرس و یا بلند کردن بارهای سنگین است. با این حال تغییر رنگ انگشتان دست همراه با خارش، درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بیماری ستون فقرات یا مشکلات عروق خونی باشد.

عرق کردن بیش از حد: اگر متوجه تعریق غیر عادی در دست‌هایتان شدید، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به هایپرهیدروزیس کف دست باشد.

ضعف ناخن‌ها: اگر متوجه شدید که ناخن هایتان به راحتی می شکنند، می تواند ناشی از استفاده از محلول های پاک کننده و طیف وسیعی از روش‌های نادرست مراقبت از ناخن‌ها باشد. با این حال این نشانه همراه با ضعف و خستگی و درد مفصلی نشانه‌ای از ابتلا به بیماری تیروئید نیز هست.

دستان همیشه سرد: سردی همیشگی دست‌ها همراه با تغییر رنگ پوست (Skin)نشانه‌ای از مشکلات گردش خون یا مشکلات سیستم عصبی است و برای تشخیص آن باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

لرزش انگشتان دست: اگرچه شاید ناشی از حمل بار سنگین باشد، اما در مواردی که این علامت بدون هیچ دلیلی ظاهر می‌شود، ناشی از کمبود ویتامین‌های ب ۱۲، ب ۶، ب ۱، و ویتامین ای است.

تورم دست‌ها: تورم دست‌ها ممکن است ناشی از گرما یا خوردن بیش از حد نمک باشد با این حال تورم طولانی مدت می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بیماری‌های عروقی باشد.

تغییر رنگ ناخن‌ها: اگر می‌بینید ناخن‌های شما تغییر رنگ می‌دهند، ممکن است به این دلیل باشد که سطوح هموگلوبین خون‌تان کم است و دچار کم خونی هستید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: