کد خبر: ۱۸۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 11
نزدیک به 700 هزار زن و مرد با مشکلات اختلال انعقادی دست و پنجه نرم می‌کنند که ما فقط به هزار و 500 نفر آن‌ها دسترسی داریم
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، گفت: زنان باید بدانند کبودی‌های بی‌مورد، خون دماغ شدن‌های بی‌دلیل، بند نیامدن خون بعد از کشیدن دندان و پریود بیش‌از یک هفته از نشانه‌های اختلال انعقادی است.

به گزارش شفاآنلاین، احمد قویدل  محور اصلی فعالیت کانون هموفیلی ایران را قطع انتقال اطلاعات سنتی مادران به دختران و اطلاع‌رسانی وسیع علمی در حوزه خونریزی ماهیانه اعلام کرد و گفت: نزدیک به 700 هزار زن و مرد با مشکلات اختلال انعقادی دست و پنجه نرم می‌کنند که ما فقط به هزار و 500 نفر آن‌ها دسترسی داریم. البته جست‌وجوی برای یافتن زنان(Women) مبتلا بیشتر از مردان نتیجه می‌دهد، زیرا مردان در دوره سلامت‌شان دچار خون‌ریزی گسترده نمی‌شوند، مگر این‌که تصادف کنند.

وی افزود: زنان دچار خون‌ریزی ماهیانه می‌شوند و در مسیر طبیعی زندگی زایمان را تجربه می‌کنند. زنان باید بدانند کبودی‌های بی‌مورد، خون دماغ شدن‌های بی‌دلیل، بند نیامدن خون بعد از کشیدن دندان و پریود بیش‌از یک هفته از نشانه‌های اختلال انعقادی است. به همین علت «یک هفته کافی است» شعار ما برای شناسایی دختران مبتلاست.

قویدل، بیان کرد: هموفیلی معروف‌ترین نوع اختلال‌های انعقادی به شمار می‌رود و کمبود فاکتورهای 8 و 9 در خون باعث بروز این اختلال می‌شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با بیان این‌که تاکنون حدود 15 نوع اختلالات(Disorders) انعقادی شناسایی شده است، گفت: افرادی که به بیماری‌های اختلال انعقاد خون مبتلا هستند در لیست بیماران خاص قرار دارند.

قویدل، عنوان کرد: پرسشنامه‌ای از روی نمونه خارجی طراحی کردیم که در اختیار زنان قرار می‌گیرد. بعد از بررسی در صورت لزوم، فرد را به پزشک ارجاع داده تا مورد آزمایش اختلال انعقادی تخصصی قرار گیرد. از این طریق می‌توانیم موارد بسیاری را شناسایی و تحت درمان قرار دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: