کد خبر: ۱۸۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 10
شهرداری تهران تمهیدات ترافیک،‌ خدماتی و ... برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی 22بهمن اخذ کرده که در شرح ذیل می خوانید
شفا آنلاین>اجتماعی>تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی 22 بهمن اعلام شد.

به گزارش شفا آنلاین، شهرداری تهران تمهیدات ترافیک،‌ خدماتی و ... برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی 22بهمن اخذ کرده که در شرح ذیل می خوانید:

اعلام مسیرهای ده گانه راهپیمایی
اعظم ابراهیمی مدیرروابط عمومی معاونت خدمات شهری در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران بمناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22بهمن گفت: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران شامل 23 کمیته است و در این راستا کمیته اجرایی (شهرداری تهران) با هشت کارگروه اقدامات اجرایی و وظایف محوله خود را در ده مسیر تعیین شده برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد.

وی در ادامه مسیرهای ده گانه راهپیمایی 22 بهمن به سمت میدان آزادی را به شرح زیر برشمرد:

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 3: مسجد امام هادی(ع)، بلوار معلم، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 5: مسجدالجواد(ع)، میدان 7 تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 7: مسجدالمهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 9: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی مناطق 22گانه شهر تهران بویژه مناطق 2، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 12، 17، 18،21در روزهای 21 و 22 بهمن ماه در صورت بارش نزولات آسمانی در آماده باش کامل خواهند بود و هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام شده است.

اجرای مراسم نورافشانی در چهار نقطه اصلی شهر
ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: فضاسازی و تزئین میادین و خیابان‌های اصلی شهر تهران با نصب بنرهای تبلیغی، پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم‌های الوان، آذین بندی ویژه برج آزادی، طراحی، تهیه و نصب بنرهای ویژه جایگاه یوم الله بیست و دوم بهمن و محدوده آن و اطراف میدان آزادی، تزئین و زیباآرایی ویژه جایگاه مراسم یوم الله 22 بهمن،انجام تبلیغات محیطی در مسیرهای منتهی به میدان آزادی به ویژه خیابان‌های آزادی، انقلاب، محمدعلی جناح و آیت الله سعیدی،تبلیغات ویژه بر روی عرشه پل‌های عابر پیاده با جملاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری با مضامین انقلاب اسلامی، دهه فجر و شهدای والا مقام، نصب پرچم‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران بعنوان نماد ملی و پرچم‌های الوان در سطح شهر و مراکز مهم، به پرواز در آوردن تعداد 6000 عدد بادکنک و نیز برگه‌های رنگی مزین به جمله دهه فجر مبارک باد از فراز برج آزادی در یوم الله 22 بهمن،اجرای مراسم نورافشانی در 4 نقطه اصلی شهر(میدان آزادی، برج میلاد، بوستان ولایت و اراضی عباس آباد) و... از جمله برنامه‌های شهرداری تهران در این مراسم می‌باشد.

گلباران مسیر راهپیمایی یوم الله 22بهمن با220هزار شاخه گل

استقرار 126تیم عملیاتی در مسیر راه پیمایی

به گفته ابراهیمی مسیر راهپیمایی یوم الله 22بهمن (میدان آزادی و مسیرهای راهپیمایی) با 220 هزار شاخه گل گلباران خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات کارگروه ایمنی (سازمان آتش نشانی) گفت: 126 تیم عملیاتی با  156 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 372 آتشنشان در طول مسیرهای راهپیمایی مستقر خواهند شد که حلقه اول شامل  9 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به همراه 22 آتشنشان در میدان آزادی و حلقه دوم با 147 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به همراه 350 آتشنشان در طول مسیرهای راهپیمایی مستقر خواهند شد.

وی در ادامه افزود:همچنین برای حفظ و نگهداشت ویژه و پاکیزه سازی قبل،حین و پس از مراسم 1820 نفر کارگر رفت و روب،38  کامیونت حمل زباله، 20جاروب بزرگراهی، 54خاور روباز، 23 تانکر آب، 11 دستگاه خودرو جدول شور و... اقدام به پاکسازی مسیرهای راهپیمایی خواهند کرد.

ابراهیمی در ادامه افزود: به منظور کنترل سد معبر و مباحثی از این دست در مسیرهای فوق، 139 اکیپ معبربان و شهربان نیز در برخی از مناطق و در معابر اصلی با 417 نفر نیروی اجرایی از مناطق، مستقر می‌شوند.

برپایی پردیس‌های فرهنگی هشتگانه در طول مسیر راهپیمایی
 به گفته ابراهیمی اقداماتی چون آذین بندی میادین و معابر با استفاده از ریسه‌های نوری و پارچه ای، برپایی پردیس‌های فرهنگی هشت‌گانه در طول مسیر راهپیمایی، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، برپایی ایستگاه اطلاع رسانی و آموزش تفکیک پسماند، برپایی نمایشگاه بهترین کاردستی‌ها از دورریختنی‌ها و... از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

استقرار 60 ون تاکسی در مسیر راهپیمایی
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ضمن اعلام مسیرهایی که این سازمان برای حمل و نقل راهپیمایان از میادین اصلی به مسیرهای راهپیمایی مقرر کرده است، گفت: 60 دستگاه ون تاکسی برای سرویس رسانی رایگان به راهپیمایان به مسیرهای راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

همچنین ستاد گمشدگان در محل ساختمان ستادی سازمان تاکسیرانی ایجاد می شود که گمشدگان را به مقاصدشان راهنمایی خواهد کرد.

وی  افزود: تعداد 200 دستگاه تاکسی ویژه نیز در ورودی پایانه مسافربری غرب و ترمینال جنوب از ساعت 4 صبح آماده  جابجایی مسافران شهرهای اقماری به محل برگزاری مراسم می باشد.

همچنین محورهای سرویس دهی عبارتند از:

محور 1: حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا چهارراه ولیعصر(عج)

محور2: حدفاصل پل شهید ستاری تا جاده مخصوص به سمت آزادی

محور3: حدفاصل میدان حر تا میدان انقلاب

محور4: حدفاصل میدان امام خمینی تا ضلع جنوب میدان فردوسی

محور5: حدفاصل میدان هفت تیر تا خیابان انقلاب

مترو در 22بهمن رایگان است
مهندس نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در روز 22 بهمن با آمادگی کامل، خدمات ویژه‌ای به شهروندان گرامی در این روز ارائه خواهد کرد.

 وی با اشاره به اینکه استفاده از مترو از ابتدای صبح روز یکشنبه (22 بهمن 1396) تا پایان مراسم راهپیمایی رایگان است افزود: بعد از پایان مراسم نیز پذیرش مسافر در ایستگاه‌هایی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند، جهت بازگشت راهپیمایان به مقاصد خود رایگان است.

نوبخت با بیان اینکه در این روز تمامی خطوطی که با ازدحام جمعیت روبرو شوند با اعزام حرکت قطارهای فوق‌العاده نسبت به انتقال مسافران به مبادی اولیه اقدام خواهد شد، تصریح کرد: طبق روال هرسال و به منظور حفظ نظم و امنیت در برگزاری مراسم روز 22 بهمن، ایستگاه متروی میدان آزادی واقع در خط چهار مترو تا پایان مراسم بسته خواهد بود.

استقرار اتوبوس‌ها در 6 مسیر از ساعت 7:30
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اطلاعیه ای نحوه خدمت‌رسانی و فعالیت اتوبوس‌ها در روز 22 بهمن را اعلام کرد و عنوان داشت:  در روز یکشنبه از ساعت 7:30 صبح از میادین ، پایانه‌ها، شهرک‌های ذل، اقدام به انتقال شهروندان به مبادی ورودی مسیر راهپیمایی می‌کند:

 سامانه 1: میادین انقلاب اسلامی – فردوسی- امام حسین( ع) – خاقانی- چهارراه تهرانپارس- نبوت-کلاهدوز

 سامانه 2: میادین شمشیری- رازی، محمدیه- قیام- خراسان- شوش- پایانه خاوران

 سامانه 3: میادین رسالت – هفتم تیر- نوبنیاد- تهرانپارس- چهار راه اشراق- لویزان- شهرک شهید محلاتی

سامانه 4: میدان راه‌آهن، ابوذر، نازی‌آباد- خزانه بخارایی-تجریش- ونک

 سامانه 5: پایانه آزادگان-  صادقیه- پونک- اشرفی اصفهانی- سیمون بولیوار- دانشگاه علوم و تحقیقات- کن- شهران- جنت آباد- دهکده المپیک- شهرک شهید باقری- هوانیروز- شهر آرا- شهرک ولیعصر(عج) – یافت آباد- فردوس- شاد آباد- تهرانسر- خلیج فارس

 سامانه 6: سیزده آبان- دولت آباد- خانی آبادنو

در خاتمه اطلاعیه آمده است: پس از پایان مراسم، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در اطراف خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مستقر بوده و شرکت کنندگان را به مبادی اولیه برگشت خواهند داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: