کد خبر: ۱۸۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 09
عارضه سکته مغزی در اثر لخته‌شدن خون در رگ‌های مغزی همچنین پارگی رگ و خونریزی داخلی در افراد ایجاد می‌شود که همین بیماری باعث بروز فلج عضلانی در بیمار خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> فیزیوتراپیست با اشاره به علل فلج عضلات در بیماران سکته مغزی به زمان طلایی برای بازگشت از این عارضه اشاره کرد.

به گزارش شفاآنلاین، مصلح الدین ادیب حسامی فیزیوتراپیست اظهار کرد: عارضه سکته مغزی در اثر لخته‌شدن خون در رگ‌های مغزی  همچنین پارگی رگ و خونریزی داخلی در افراد ایجاد می‌شود که همین بیماری(Sickness) باعث بروز فلج عضلانی در بیمار خواهد شد.

 وی ادامه داد: در اثر بروز سکته های مغزی و محل لخته شدن خون سمت راست  یا چپ بیمار دچار فلج عضلانی می شود که اگر عضلات سمت راست بدن در اثر بروز سکته مغزی از کار بیافتد، معمولا گفتار فرد هم با مشکل روبرو می شود.

 ادیب حسامی با اشاره به اینکه در اثر بروز سکته مغزی گفتار افراد مختل شده و بیماران باید با گفتار درمانی تکلم خود را اصلاح کنند، افزود: بعد از بروز سکته مغزی زمان طلایی بیماران برای برگشت عضلات از کار افتاده و فلج شده 6 ماه است که در این مدت عضله های بدن مانند مغز یک نوزاد و یا کودک آموزش پذیر است.

زمان برگشت عضلات فلج شده دست دیرتر از پا است

 وی عنوان کرد:  فیزیوتراپی به موقع بر روی بیمارانی(Patients) که دچار سکته مغزی شده اند، ضروری است تا آنها به زندگی عادی خود برگردند که در این میان در بیشتر موارد عضلات دست به دلیل اینکه فضای بیشتری از مغز را اشغال کرده‌اند دیرتر از پا فعال می شوند.

 ادیب حسامی یادآور شد: بعد از انجام فیزیوتراپی و بستن آتل پا و دست، بیماران می توانند به زندگی عادی خود به تنهایی  یا با کمک عصا ادامه دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: