کد خبر: ۱۸۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 09
رنگ سبز و قهوه‌ای مدفوع عادی است و اگر نوزاد به نظر سالم و خوب و در حال افزایش وزن است، هیچ جای نگرانی نیست، اما چه چیزهایی باعث ایجاد مدفوع سبز رنگ نوزاد می‌‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>اغلب موارد، مدفوع سبز رنگ نوزاد جای نگرانی ندارد ولی افزایش اطلاعاتتان در این زمینه و آگاهی از دلایل ممکن و تجربیات دیگران به شما کمک می‌‌کند. معمولاً مدفوع سبزرنگ نوزاد ممکن است به دلایل وجود بیماری، دریافت بیش از حد شیر، شیردهی نامناسب و یا حساسیت به غذای خاص (مادر) یا دارو ایجاد شود.

به گزارش شفا آنلاین:رنگ سبز و قهوه‌ای مدفوع <: Green and brown stool>عادی است و اگر نوزاد به نظر سالم و خوب و در حال افزایش وزن است، هیچ جای نگرانی نیست، اما چه چیزهایی باعث ایجاد مدفوع سبز رنگ نوزاد می‌‌شود.


اشکالات خفیف

– هنگامی که کودک بیمار باشد، تغییر رنگی در مدفوع نمایان می شود. تغذیه با شیر مادر را ادامه دهید. این بهترین راه برای درمان کودک است.

– دریافت بیش از حد شیر

– اگر کودک شیر زیاد، کم چرب و با قند بالا دریافت کند ممکن است مدفوع آبکی و سبز رنگ داشته باشد.

شیردهی نامناسب

اگر روز پنجم مدفوع کودک به جای زرد، سبز شود، مانند دریافت شیر بیش از حد، ممکن است نشانه‌ای باشد که کودک نمی‌تواند به طور کامل سینه را تخلیه کند و از شیر کم چرب و با قند بالا استفاده می‌کند. در این حالت بر خلاف دریافت بیش از حد شیر، ممکن است وزن کودک کمتر از حد متوسط باشد.

حساسیت نسبت به غذا و یا دارو

هنگامی که یک کودک نسبت به داروهای مصرفی، رژیم غذایی مادر و یا رژیم غذایی خود کودک حساسیت نشان دهد، ممکن است باعث مدفوع سبزرنگ نوزاد شود. حتی ممکن است که خون در مدفوع مشاهده کنید که باز هم جای نگرانی نیست. حساسیت‌های غذایی اغلب در خانواده‌هایی با سابقه آلرژیک رخ می‌دهد.

هنگامی که به این دلیل مدفوع تغییر رنگ پیدا کند، نشانه‌های فیزیکی مانند مشکلات پوستی (اگزما، جوش و تاول، تکه های خشک)، ناراحتی شکم (اسهال، استفراغ) یا مسائل تنفسی (گرفتگی، آبریزش بینی، خس خس، سرفه) نیز مشاهده می‌گردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: