کد خبر: ۱۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 08
شفاآنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت:حفظ حقوق شهروندان در حوزه‌ی سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است. اگرچه ما هم در حوزه سلامت حقوقی داریم و انتظار داریم که مسئولین کشوری این حقوق را محترم بشمارند، ما نیز در قبال آحاد مردم وظایفی داریم که باید نسبت به آن مسئولیت پذیر باشیم.


به گزارش شفاآنلاین ،دکترمهدی شادنوش، عصر چهارشنبه در همایش ملی حقوق شهروندی و حقوق سلامت که  در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد با بیان این مطلب گفت:باعث خرسندی است که جامعه امروزه به گونه‌ای پیشرفته است که یکی از اصول خیلی مهم در زندگی بشریت، یعنی رعایت حق مردم مورد توجه قرار گرفته و یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی، عدم رعایت حقوق شهروندی توسط حکومت سلطنتی بود.

وی افزود: حفظ حقوق شهروندان در حوزه‌ی سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است. اگرچه ما هم در حوزه سلامت حقوقی داریم و انتظار داریم که مسئولین کشوری این حقوق را محترم بشمارند، ما نیز در قبال آحاد مردم وظایفی داریم که باید نسبت به آن مسئولیت پذیر باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با تبریک و تهنیت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره همه‌ی عزیزانی که در راه پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هزینه کردند، خصوصا آنانی که با خون خود درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی ایران به بار نشاندند.


دکتر همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، جامعه‌ای با تقوا است که حقوق افراد نسبت به یکدیگر، حقوق مردم نسبت به حاکمیت و حقوق حاکمیت نسبت به مردم رعایت شود.

وی افزود: اگر در جامعه اعتدال و عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رعایت شود، جامعه به تقوا خواهد رسید. نزدیک‌ترین موضوع به تقوا در جامعه، حفظ عدالت در کشور است.

دکتر عباسی  معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر علمی همایش تراوایی حقوق شهروندی و حقوق سلامت، بیان نمود: بهداشت و سلامت یکی از ارکان اساسی در نظام حقوق بشر است و برخورداری از سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی که باید برای همه در دسترس باشد، حق تمام افراد بشر می باشد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: حقوق شهروندی و حقوق سلامت به عنوان دو شاهرگ مهم در حیات جوامع انسانی، مولفه هایی هستند که در قلب حقوق بنیادین و اولیه بشر حامی دارند، تا آنجا که تحقق مدنیت مبتنی بر کرامت بشری انعکاسی از ارتقای سطح کمی و کیفی این دو مهم خواهد بود.

وی افزود: تمامی افراد جامعه متعهد به حفظ و احترام به کرامت انسان ها می باشند. این امر در شرایط بیماري از اهمیت ویژه اي برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرقاتی استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران و مشاور حقوق بشر اسلامی معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری، با اشاره به آیه 12 سوره‌ی حجرات بیان داشت:  بدگمانی، اتهام زنی و ورود به حریم خصوصی مردم تجاوز به حقوق انسان‌ها است و حفظ آبرو، اسرار و شخصیت انسان جزء حقوق الناس است.

گفتنی است: از سخنرانان دیگر این همایش، آسیابی دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان، دکتر قاسمی عضو هیات مدیره انجمن حقوق اساسی ایران و دکتر رهبر معاون مدیرکل حقوق بشر و حقوق شهروندی وزارت دادگستری و معاون مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند.


بعدازظهر  هجدهم بهمن ماه 96، همایش ملی حقوق شهروندی و حقوق سلامت با حضور دکتر عباسی  معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرقاتی استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران، دکتر رهبر معاون مدیرکل حقوق بشر و حقوق شهروندی وزارت دادگستری و معاون مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بینایی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دکتر کرکه آبادی مدیر کل امور خانواده استانداری، آسیابی دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان، فاضلی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان، هیئت رئیسه دانشگاه، مدیران و کارکنان دانشگاه، مسئولین استانی و شهرستانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن امام رضا(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: