کد خبر: ۱۸۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
مدیرکل تجویز و مصرف منطقی دارو و کالا‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: دستورالعمل‌های تجویز و مصرف دارو‌های پرهزینه و پرمصرف تدوین شده و به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل تجویز و مصرف منطقی دارو و کالا‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: دستورالعمل‌های تجویز و مصرف دارو‌های پرهزینه و پرمصرف تدوین شده و به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، مهرناز خیراندیش مدیرکل اداره تجویز و مصرف منطقی کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو در نشست خبری رئیس و مدیران سازمان غذا و دارو گفت: لیست هایی در بیمارستان ها وجود دارد که کمیته های دارو و درمان در بیمارستان ها بر حسب تخصص و نیاز تهیه می کنند و پزشکان بیمارستان باید بر اساس این لیست، دارو تجویز کنند.

راهکار کاهش تقاضاهای القایی دارو

وی در خصوص تقاضاهای القایی دارو گفت: لیست هایی در بیمارستان ها وجود دارد که کمیته های دارو و درمان در بیمارستان ها بر حسب تخصص و نیاز تهیه می کنند و پزشکان بیمارستان باید بر اساس این لیست، دارو تجویز کنند، این کار منجر به کاهش تقاضاهای القایی دارو می شود.

وی افزود: تقاضاهای القایی بیشتر در خصوص داروهای خاص و پرمصرف دیده می شود که راهکار آن تدوین پروتکل های دارویی است، اکنون پروتکل هاو دستورالعمل های تجویز و مصرف داروهای پرهزینه و پرمصرف تدوین شده و به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد، این پروتکل ها بر اساس گایدلاین های بین المللی تدوین شده اند و این کار در دنیا انجام و ثابت شده که نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت، در سال گذشته نیز تعدادی از پروتکل ها به صورت آزمایشی در چند بیمارستان انجام شد.

برچسب ها: سلامت ، دارو ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: