کد خبر: ۱۸۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
با توجه به تاکید وزرای بهداشت دوکشور در زمینه همکاری مشترک در حوزه صنایع پزشکی و دارویی، جمهوری اسلامی ایران آماده راه‌اندازی خط مشترک دارو در عمان و نیز انتقال تکنولوژی تولید می باشد.

شفاآنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: با توجه به تاکید وزرای بهداشت دوکشور در زمینه همکاری مشترک در حوزه صنایع پزشکی و دارویی، جمهوری اسلامی ایران آماده راه‌اندازی خط مشترک دارو در عمان و نیز انتقال تکنولوژی تولید می باشد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محسن اسدی لاری در دیدار با دکتر الربیعی - معاون دارویی وزیر بهداشت عمان - نتایج این سفر را برای هر دو طرف مثبت ارزیابی کرد.

در ادامه دکتر الربیعی گفت: ورود ایران به بازار دارویی عمان به عنوان دروازه ورود به حوزه کشورهای cc2 و نیز آفریقا است.

وی با اشاره به مشهود بودن پیشرفت های اخیر ایران در حوزه دارو اظهارکرد: این سفرها منتهی به نتایج بسیار خوبی منجر خواهد شد و نقشه راه همکاری‌های دوجانبه در زمینه دارو ترسیم می‌شود.

معاون وزیر بهداشت عمان تصریح کرد: آماده همکاری های دارویی با اولویت انتقال تکنولوژی داروها و همراه با ثبت دارو در عمان هستیم.

الربیعی ابراز امیدواری کرد: عمان آماده همکاری مشترک به منظور ارتقای آموزشی و پروژه های تحقیقاتی برای رشته داروسازی است.

در ادامه این نشست یکی از شرکت‌های دارویی ایرانی برای تاسیس کارخانه دارویی در زمینه تولید سرم و داروهای تزریقی در عمان اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار شرکت‌های دارویی ایرانی و هیات بلندپایه دارویی عمان در زمینه همکاری مشترک تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است هیات دارویی عمان متشکل از بخش خصوصی و دولتی در بالاترین سطح ممکن به ایران سفر کرده است و در طی حضور در ایران ضمن بازدید از کارخانجات دارویی از نزدیک با صنایع دارویی کشورمان آشنا شدند.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: