کد خبر: ۱۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر (پانزدهم بهمن‌ماه) با حاشیه‌های متفاوتی روبرو شد، ازجمله این حاشیه‌ها رفتار غیرمعمول مژگان صابری بازیگر فیلم«شعله‌ور» حمید نعمت‌الله در نشست خبری این فیلم بود که واکنش‌ها متفاوتی را از سوی برخی از کاربران فضای مجازی برانگیخت
شفا آنلاین>اجتماعی>سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر (پانزدهم بهمن‌ماه) با حاشیه‌های متفاوتی روبرو شد، ازجمله این حاشیه‌ها رفتار غیرمعمول مژگان صابری بازیگر فیلم«شعله‌ور» حمید نعمت‌الله در نشست خبری این فیلم بود که واکنش‌ها متفاوتی را از سوی برخی از کاربران فضای مجازی برانگیخت.

به گزارش شفا آنلاین: این در حالی است که ساعتی پس‌ازاین واکنش‌های تمسخرآمیز، از منابع غیررسمی عنوان شد که این بازیگر مبتلابه بیماری اوتیسم است. تا جایی که اشکان خطیبی بازیگر سینما و تئاتر در صفحه رسمی اینستاگرام خود ضمن تائید مبتلا بودن این بازیگر به اوتیسم از تمسخر او توسط کاربران فضای مجازی ابراز گلایه کرد. خبرنگار سپید برای صحت‌وسقم این موضوع با این بازیگر تماس‌های مکرری داشت اما موفق نشد تا دلیل اصلی این رفتار را جویا شود.

در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر و نمایش آثار در پردیس ملت فیلم« چهارراه استانبول» مصطفی کیایی با دستمایه قرار دادن حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان در این حادثه به نمایش گذاشته شد.
مصطفی کیایی کارگردان «چهارراه استانبول» در مورد طراحی صحنه‌های فیلم برای ایجاد فضای باورپذیر در حادثه پلاسکو و محدودیت‌های نمایشی برای به تصویر کشیدن ابعاد این حادثه گفت: «هدف ما در اصل پلاسکو نبود. مثل هر فیلمی که به یک واقعه گره‌خورده است و درام روایتگر یک ماجرای واقعی است، طبیعی است که ما هم به‌اندازه نیازمان به حادثه پلاسکو به‌عنوان ماجرایی واقعی ورود کردیم. کسی که برای دیدن پلاسکو فقط آمده باشد واقعاً طبیعی است که این‌طور فکر کند. وقتی در مورد پلاسکو حرف می‌زنیم، مردم نزدیک به 10 گیگ حافظه بصری از این مکان رادارند و ما نمی‌توانستیم هیچ خطایی داشته باشیم، پس تصمیم گرفتیم که تا جایی که می‌شود، نمای بازداشته باشیم، اما به‌هرحال شدنی نبود. هرجایی که عمق نشان می‌دادیم از خیابان جمهوری تا حافظ سعی کردیم هم لانگ شات داشته باشیم هم نمای بسته. به‌هرحال واقعیت این است که اگر من این فیلم را نمی‌ساختم، کسی سراغ این موضوع نمی‌رفت به این دلیل که این فیلم‌ها هزینه بالایی دارد. من 3 میلیارد پول از جیب خودم گذاشتم تا فیلم را بسازم. من باید سراغ ارگان خصوصی می‌رفتم که دران صورت نظرات خودشان را القا می‌کردند. من فکر می‌کنم تا همین‌جا هم مردم تحت تاثیر قرارگرفته بودند؛ البته نمی‌خواستیم خیلی پیش برویم و از فیلم بیرون بزند.»
او در مورد سوالی مبنی بر اینکه زوج محسن کیایی و بهرام رادان تا چه زمانی قرار است که تکرار شوند بیان کرد:« بازیگرانم را بر اساس معیارهای خودم انتخاب می‌کنم و به گیشه کاری ندارم. من افتخار می‌کنم باکسانی کار می‌کنم که آرامش و اخلاق دارند. ترجیح می‌دهم با سوپراستاری کارکنم که جایگاه خودش را می‌شناسد و به این نکات توجه دارم. اگر این زوج جواب بدهد در کارهای دیگر هم از آن‌ها استفاده می‌کنم و همین‌طور از سحر دولتشاهی و همه اعضای دیگر.»
بهرام رادان در ارتباط با شباهت‌های احتمالی نقشش در «چهارراه استانبول» با «بارکد» گفت: «من اولین باری است که فیلم را می‌بینم و نمی‌تواننظر بدهم. در ضمن منتقد جدی نقش‌هایم هستم و نیمه‌خالی کارم را بیشتر می‌بینم. البته خوشحالم سابقه فیلم «بارکد» این‌قدر قوی در ذهن نشسته و همه ما در روزهای فیلمبردای به این موضوع فکر می‌کردیم. ما اول در «عصر یخبندان» باهم کارکردیم، در کنار سحر دولتشاهی. در «بارکد» و این فیلم دو دوست بودیم و از طبقات و ژانرهای مختلف کار می‌کردیم. من این نکته‌ای که می‌گویید را ضعف نمی‌دانم. سعی کردیم با خانواده‌ای که قبلاً هم کارکرده بودند، وقتی وارد کار شدیم به‌خوبی از پس مسئولیت‌های خودمان براییم. اینکه نقش‌هایی که این خانواده می‌سازند، در ذهن شما نقش می‌بندد، به دلیل قدرت فیلم‌سازی این خانواده است.»
کارگردان«چهارراه استانبول» در ارتباط با دلیل استفاده از حادثه پلاسکو در درام اظهار کرد:« من هم مثل همه ایرانیان در رابطه با پلاسکو جو گیر شدم و گفتم باید فیلمی بسازم.

 در مورد یازده سپتامبر هم خیلی فیلم ساختند. من تصمیم گرفتم فیلمی بسازم که به پلاسکو ربط داشته باشد... پلاسکو هم سیاسی بود هم تجاری. بحث من اقتصاد بود. پلاسکو اقتصاد ما بود که ریخت. جوانانی بود که تولید می‌کردند و من هم دوستان زیادی دارم که به‌صورت نصف قیمت، جنس چینی می‌آورد و جایگزین تولید داخلی می‌کنند. چهارراه استانبول نماد تولید داخلی است. من فقط هدفم یادآوری نبود ولی سعی می‌کردم بیشتر از نیاز درام به این موضوع ورود پیدا نکنم.»

مهدی پاکدل، بازیگر نقش آتش‌نشان در این اثر نیز گفت: «هر بازیگری نقش‌های زیادی انتخاب می‌کند اما این نقش برایم عزیزتر است. آتش‌نشان‌های واقعی سر صحنه با ما بودند و از خاطرات خود می‌گفتند. این نقش برایم بار مسئولیت داشت و نمی‌شد ساده از کنار آن گذشت. من سعی کردم در حد توانم، به توقعات پاسخ دهم.»سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: